Lansată în 2012 de Metro, franciza LaDoiPaşi a ajuns deja cel mai extins lanţ comercial din România, cu 500 de magazine partenere. Vor fi 1.500 peste cinci ani, a anunţat astăzi conducerea Metro, care vrea să reinventeze şi să extindă masiv conceptul LaDoiPaşi.
Cristian Bădescu, redactor-şef revista Piaţa, spune că „acesta e felul în care Metro încearcă să îşi salveze propriul business. E vorba de protejarea reţelei proprii de clienţi şi anume magazinele revânzătoare, care constituie baza de clienţi a Metro Cash&Carry. Se extind foarte puternic marile reţele comerciale de proximitate. Toate acestea, intrând în piaţa tradiţională a magazinelor independnete îi scot din ce în ce mai mult pe micii comercianţi.”
Iar micii comercianţi sunt cei care sunt de fapt patronii magazinelor LaDoiPaşi. Metro le oferă dreptul să folosească acest nume. Dar le dă şi arme prin care să lupte cu marile lanţuri de supermarketuri, Carrefour, Lidl, Mega Image sau Profi.
„Le conferă o identitate. Magazinul nu mai e buticul de la colţul străzii. Are o denumire, are o identitate, are un brand. Sprijinul se traduce şi în logistică. Le organizează magazinul. Raionare, compartimentare. Le dă un sprijin în alegerea sortimentaţiei optime”, a mai adăugat Cristian Bădescu.
Investiţia pentru transformarea unui butic în magazin LaDoiPaşi este suportată de patron. Acesta cotizează câteva sute de lei pe lună către Metro şi în schimb este ajutat să organizeze diverse promoţii. Totuşi, în ciuda consultanţei pe care o oferă germanii, patronul are ultimul cuvânt de spus în ceea ce priveşte modul în care arată interiorul magazinului. Din această cauză, magazinele LaDoiPaşi nu sunt la fel de omogene din punct de vedere vizual ca marile lanţuri de supermarketuri.
Cei de la Metro dau de înţeles că de anul acesta vor să se implice mai mult în organizarea magazinelor partenere, astfel încât acestea să funcţioneze ca o adevărată reţea comercială. Iar germanii ar avea unde să îşi extindă franciza LaDoiPaşi.
Deşi marile lanţuri au reuşit să acapareze mai bine de jumătate din comerţul românesc, încă mai există 70.000 de magazine independente care pot fi transformate sub marca LaDoiPaşi. Însă nu toţi patronii îşi permit investiţia, care poate ajunge la câteva mii de euro.