Este o idee vehiculată şi la Bucureşti, unde parlamentarii au redactat mai multe proiecte de lege care propun inclusiv închiderea magazinelor duminica, dar şi suprataxarea reţelelor comerciale. În Ungaria legea care a interzis funcţionarea magazinelor în ultima zi a săptămânii s-a dovedit a fi nepopulară, acesta fiind şi motivul pentru care guvernul cere abrogarea ei.
Guvernul de la Budapesta spune că obiectivul economic al acestei decizii a fost îndeplinit. Vânzările hipermarketurilor, adică al magazinelor care ocupă cele mai mari suprafeţe, au scăzut. Însă nici magazinele aflate la polul opus nu au avut rezultate prea bune. Cota de piaţă a chioşcurilor mai mici de 50 de metri pătraţi au stagnat.
Tot ce au pierdut magazinele mari şi ce nu au reuşit să câştige magazinele mici s-a văzut în afacerile magazinelor de dimensiuni medii, cele care acoperă între 200 şi 2.500 de metri pătraţi, unele dintre ele fiind controlate chiar de lanţurile străine.
Şi, pe lângă impactul legislaţiei, se poate spune că în Ungaria comerţul a fost influenţat şi de o creştere naturală a consumului. Economia Ungariei a crescut cu 2,7% anul trecut, iar şomajul a scăzut cu un procent, de la 7,7% la 6,7%.