Balanţa a înclinat în favoarea Airlines Management Solutions pentru că a putut să plătească cu bani gheaţă avansul de 1,5 milioane de euro. Aceasta este suma de la care a pornit licitaţia pentru Blue Air, iar banii trebuiau daţi urgent pentru ca Blue Air să-şi poată continua activitatea.
„Este o tranzacție de 30 de milioane de euro, o tranzacție prin care, spunem noi, se va asigura continuitatea unei companii românești, cu 520 de salariați și cu 276.000 de pasageri care și-au achiziționat deja biletele și care urmează sa zboare în condiții de perfecta siguranță în perioada următoare”, afirmă Andrei Cionca, fondatorul Casei de Insolvenţă Transilvania.
Citiţi şi
Compania Blue Air a fost vândută pentru 30 de milioane de euro
Nelu Iordache a fost „turnat” de ceilalți învinuiți
Doar circa 2 milioane de euro ar reprezenta prețul. Restul, 28 de milioane de euro, reprezintă asumarea unor obligații ale Blue Air. Din acestea, 24 de milioane de euro înseamnă acoperirea biletelor de avion vândute în avans.
Noul proprietar al Blue Air este o firmă cu sediul în București, înființată acum exact o lună. Casa de Insolvență Transilvania, cea care administreaza insolvenţa Romstarde și Blue Air susține că proprietarii Airlines Management Solutions sunt tour operatorul belgian MaxiTours și alți doi acționari români.
La Registrul Comerțului apar însă patru acționari persoane fizice. E drept, două stabilite în Belgia. Însă este vorba de foști sau actuali angajați ai Blue Air.
Surse din piață spun că, de fapt, în spate s-ar afla tot Nelu Ioradache. Iar prin aceasta tranzacție, firma ar fi curățată și de ceva datorii.
Au mai existat astfel de cazuri în România. De pildă, în urma cu mai mulți ani, George Păunescu a preluat printr-o firma elvețiană hotelul Intercontinental, când acesta era executat de stat pentru o datorie la Bancorex.
Airlines Management Solutions va prelua operațiunile Blue Air, inima afacerii. Este vorba despre fondul de comerț, care include marca în sine, precum și know-how-ul și platforma de vânzare. Nu sunt incluse activele Blue Air. Însa cu avioane luate în leasing, nu prea ramân multe în urmă. Poate datorii, care se ridicau la 60 de milioane de euro înainte de această tranzacție.
Omul de afaceri Nelu Iordache este cercetat pentru deturnarea a 6 milioane de euro, bani alocați către firma Romstrade pentru construcția autostrazii Nădlac-Arad.
Blue Air a fost înființată în 2004. Compania a transportat anul trecut 1,5 milioane de pasageri catre 30 de destinații.
În 2011, cifra de afaceri a companiei a fost de 136 de milioane de euro. Pierderile se ridicau atunci la puțin peste 1 milion de euro. Blue Air are, în prezent, un sfert din piața de transport aerian low-cost, dupa ungurii de la Wizz Air.