Succesul înregistrat de maşinile electrice în vânzări depinde şi de sprijinul pe care statele îl acordă cumpărătorilor, iar autorităţile române nu a făcut încă paşi în acest sens, a declarat joi, pentru News.ro, Alexandru Şeremet, director de comunicare în cadrul BMW România.
În aprilie 2015, guvernul a anunţat că oferă un ajutor de până la 6.500 de euro celor care doresc să-şi cumpere o maşină electrică, dar acest ajutor nu s-a materializat.
”Statul român nu a oferit încă banii pe care i-a promis. Peste tot în lume, vânzarea de maşini electrice a înflorit acolo unde autorităţile au oferit ajutor financiar sau facilităţi cumpărătorilor. Norvegia, Olanda sau statul american California sunt câteva exemple reuşite în acest sens”, a spus Şeremet, pentru News.ro.
BMW a vândut circa 2.000 de automobile BMW i3 atât în Norvegia, cât şi în Germania, în 2014. Însă volumul a înseamnat peste 20% din totalul vânzărilor BMW în Norvegia, unde statul susţine masiv achiziţia de maşini electrice, şi sub 1% din piaţă în Germania, unde nu au existat măsuri în acest sens.
Fiind vorba despre o tehnologie nouă, preţurile sunt încă ridicate, iar cumpărătorul trebuie să fie stimulat să cumpere o astfel de maşină, susţin reprezentanţii producătorilor.
Preţul unei maşini BMW i3 începe de la 35.000 de euro, în timp ce un BMW Seria 3 are preţuri mai mici, de la 30.000 de euro.
”Preţurile vor scădea în viitor, pe măsură ce producătorii vor vinde din ce în ce mai multe maşini electrice şi vor putea să-şi recupereze mai uşor banii investiţi”, a mai spus Şeremet.
În primele două luni ale acestui an, românii au cumpărat 74 de automobile noi hibride şi electrice, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), cu 90% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Anul trecut, în România s-au vândut 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu 2014, când au fost vândute 236 de unităţi.
România rămâne însă tot pe ultimele locuri în ceea ce priveşte achiziţia de autovehicule prietenoase cu mediul înconjurător, campionii Uniunii Europene la vânzările de astfel de maşini fiind Marea Britanie, Germania şi Franţa, cu peste 12.000 de unităţi vândute anual.