Investitorii au planuri mari anul acesta şi mizează pe dorinţa românilor de a-şi cheltui salariile crescute din ultimele luni pe îmbrăcăminte şi distracţie. Extind centrele comerciale cu noi spaţii de distracţie şi plănuiesc altele în oraşele mari din ţară. Doar anul acesta, au planuri pentru construcţia a circa 300 de mii de metri pătraţi de spaţii comerciale. Mall-urile care nu au rezistat competiţiei sunt transformate în clădiri de birouri.
Oraşe mari precum Iaşi, Craiova sau Braşov sunt pe harta contructorilor de mall-uri anul acesta.
Mădălina Zamfir, jurnalist Digi24 Braşov: Un dezvoltator care deţine centre comerciale şi în Bucureşti a început deja construcţia unui nou mall la Braşov. Investiţia este ridicată în centrul oraşului, pe locul fostei uzine Hidromecanica. Mall-ul ar trebui să fie gata cel târziu în primăvara anului 2019 şi deja mari retaileri au închiriat spaţii aici.
Investitorul va pune în practică reţeta deja testată de alţii. Va amenaja numeroase zone de distracţie şi restaurante, pentru că acestea îi fac pe oameni să petreacă o zi întreagă în mall.
Ingo Nissen, reprezentantul unui fond de investiţii din Bucureşti: În România, oamenii preferă cumpărăturile în centrele comerciale faţă de clienţii din Germania sau cei din ţările nordice unde este dezvoltat comerţul stradal. Zona de restaurante merge foarte bine, spre deosebire de ţările vestice unde oamenii nu merg la restaurantele din centrele comerciale.
Şi la Craiova vor fi investite 70 de milioane de euro în extinderea unui centru comercial. Vor fi construite magazine şi birouri.
Nu toate pariurile au fost câştigătoare în ultimii ani.
Roxana Vântu, jurnalist Digi24: Distanţa faţă de cartierele cu mulţi locuitori, dar şi creşterea comerţului online, mai ales pe telefonul mobil, au dus la închiderea unor centre comerciale.
Este cazul unei galerii comerciale şi a unui mall, ambele din Capitală.
Iar la Arad, pe o singură stradă au fost construite două centre comerciale, însă doar unul a supravieţuit.
Mall-urile care nu au rezistat competiţiei sunt transformate, în cele mai multe cazuri, în clădiri de birouri. Consultanţii imobiliari spun că anul trecut a fost cel mai slab an pentru constructorii de mall-uri. Au fost livraţi în jur de 70.000 de metri pătraţi de spaţii comerciale, cel mai mic nivel din ultimii 13 ani.