Analiză Business Club. Metroul, între protestul angajaților și profitul sindicatelor

Data publicării:
metroul mediafax-1

Se conturează un război între liderii de sindicat de la metrou şi reprezentanţii Guvernului. Pe de o parte, sindicaliştii ameninţă cu paralizarea traficului subteran dar şi suprateran, acestia avându-i ca aliați pe sindicaliștii de la RATB, şi de cealată parte Guvernul, care loveşte în punctul sensibil - afacerile sindicatelor.

Noi plătim 800 de milioane subvenții de la toți cetățenii României pentru metrou. Ce se poate face, facem, dar în același timp nu se mai pot face toate afacerile metroului prin firma-sindicat. Asta nu se mai poate și, dacă asta e supărarea, pe asta nu o putem îndrepta. Firma sindicatului care intermediază toate activitățile metroului, asta nu se mai poate”, a declarat astăzi Victor Ponta, în ședința de Guvern.

Premierul se referă la spațiile publicitare și comerciale tranzacționate în subteran. Acolo se fac bani frumoși, peste un milion de euro anual. Numai că, din această sumă, doar 25% revine Metrorexului. Restul încasează Sindoment Servcom SRL, firma de casă a sindicatului de la metrou, controlat de Ion Rădoi.

Practic, toate spațiile din subteran, de la trenurile de metrou la scările rulante, de la porțile de acces și până la gurile de aerisire, se folosesc pentru afișaj publicitar, iar închirierea spațiilor comerciale rotunjește conturile sindicaliștilor.

Când vine vorba să împartă și cheltuielile, lucrurile stau diferit. Spre exemplu, costurile legate de iluminatul panourilor publicitare sunt împărțite, de această dată, jumate-jumate cu Metrorex, nu în același procent cu câștigurile.

Acum, sindicaliștii cer modificarea legislației sociale în vigoare și reclamă imposibilitatea negocierii contractelor colective de muncă, fondul de salarii fiind blocat la nivelul anului 2008.

Ce nu spun sindicaliștii este că, din 2008 și până astăzi, au obținut o serie de sporuri care s-au adaugăt la salarii, ceea ce a ridicat media salarială la peste 5.000 de lei. Mai mult decât atât, deși numărul personalului a scăzut constant în ultima perioadă, prin ieșirea pe cale naturală din câmpul muncii a mai multor angajați, cheltuielile cu salariile au crescut, iar ele reprezintă peste 60% din totalul cheltuielilor companiei.

Cu toate acestea, sindicaliștii amenință că, dacă revendicările lor nu vor fi rezolvate, în 30 septembrie vor opri lucrul pe termen nelimitat, atât la metrou, cât și la RATB.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...