Multinaționalele pun ochii pe brandurile alimentare autohtone
Data publicării:
Cinci dintre performerii industriei alimentare s-au vândut în ultimii ani. Brandurile Covalact, Albalact, Caroli, Bucovina şi Supremia (condimente) au ajuns la multinaţionale.
Cinci companii mari din domeniul alimentar şi al băuturilor aflate în topul celor mai mari 15 creşteri ale vânzărilor în ultimii cinci ani şi-au schimbat proprietarul, două dintre ele activând în producţia de lactate, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Astfel, Covalact, Albalact, Caroli, Rio Bucovina şi Supremia Group, toate cu creşteri ale vânzărilor cuprinse între 40% şi 95%, şi-au schimbat proprietarul în urma unor tranzacţii de zeci de milioane de euro semnate în ultimii doi, trei ani. ZF a avut ca bază pentru analiză topul celor mai mari 50 de companii din industria alimentară şi a băuturilor, unde pragul de intrare a fost de 180 mil. lei în 2016.