Suma medie cheltuită de consumatorii români, de Black Friday, a fost, anul acesta, de 322 de lei, în scădere faţă de 2021, când suma medie a fost de 370 de lei. A crescut, însă, cu 27%, numărul de tranzacţii online cu cardul, arată datele unui procesator de plăţi, informează Agerpres.
Datele arată că pe 11 noiembrie, de Black Friday, s-au procesat în medie 80 de tranzacţii pe minut, vârful fiind înregistrat la ora 14:15.
În topul achiziţiilor online s-au aflat încălţămintea, suplimentele alimentare şi cosmeticele, aparatura foto şi cărţile.
68,5% din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului 31%.
Datele demografice arată că majoritatea achiziţiilor online au fost efectuate de femei (54,1%), în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.
Grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de grupa de vârstă 25-34 ani (23,69%).
Editor : D.R.