Nordul Capitalei, cea mai aglomerată zonă de birouri, îi atrage acum şi pe constructorii din zona rezidenţială, care au deja şantiere deschise şi planuri făcute pentru realizarea a peste 8.000 de locuinţe. Şi nu îşi fac griji că nu vor vinde ce vor construi. Potrivit unui studiu, 50.000 de oameni lucrează în clădirile de birouri din zona Pipera-Sud şi alţi aproape 45.000 în zona Barbu Văcărescu - Floreasca. Iar angajaţii vor şi locuinţe aproape de birou. Arhitecţii atrag atenţia că fără a pune la punct transportul în comun şi fără investiţii în dezvoltarea infrastructurii, întreaga zonă se va aglomera şi mai mult.
După ce ani la rând aici s-au construit cu preponderenţă clădiri de birouri, zona Barbu Văcărescu - Pipera a început să devină atractivă şi pentru dezvoltatorii de locuinţe care vor să ridice ansambluri rezidenţiale cu peste 8.000 de apartamente. La unele se lucrează deja, altele sunt în zona de proiect.
Viorel Mohorea, consultant imobiliar: „Vorbim de 2 camere cu o suprafaţă medie de 50 de metri pătraţi utili, vorbim de 3 camere cu o suprafaţă de 80 de metri pătraţi şi ca preţuri vorbim de un 1200 de euro pe metrul pătrat construit, atenţie, nu util.”
Dezvoltatorii nu-şi fac griji că nu vor găsi clienţi. 95.000 de oameni lucrează, potrivit unui studiu, În clădirile din beton şi sticlă din zona Pipera Sud şi Barbu Văcărescu-Floreasca. Cine ridică blocuri de apartamente în zonă mizează că în ochii celor sătui să piardă ore în şir pe drumul de acasă la serviciu timpul economisit va atârna mai greu decât aglomeraţia sau lipsa unor facilităţi.
Florin Enache, arhitect: „Din păcate, Bucureştiul modern bazat pe investiţii şi pe dezvoltare se manifestă foarte mult în zona privată. Adică se dezvoltă zone de birouri, se dezvoltă enclave de locuire ca să le zic aşa, în timp ce Bucureştiul autorităţii publice nu pare să fi avut vreo dezvoltare majoră după Revoluţie”.
Planurile de dezvoltare a infrastructurii sunt modeste. Edilii Capitalei au decis încă din 2010 să mai adauge două benzi Străzii Fabrica de Glucoză, una dintre cele mai aglomerate artere din această zonă. Lucrările, cu puţin noroc, ar putea începe abia anul acesta şi vor dura un an şi jumătate. Proiectul este unul esenţial pentru Capitală deoarece această stradă va prelua o parte din traficul de pe autostrada dinspre Ploieşti, când aceasta va intra în Capitală.
FOTO: Shutterstock