Termenul legat de autostrada fazată este trecută în Master Planul de Transport, revizuit şi adăugit. Sibiu-Piteşti ar urma să fie făcut ca drum expres şi mai apoi ca autostradă şi toate ar trebui să se întâmple până în 2020.
În versiunea iniţială a Master Planului, documentul care arată priorităţile României în ceea ce priveşte infrastructura de transport până în 2030, Sibiu-Piteşti era trecută doar ca drum expres, cu perioadă de implementare între 2021 şi 2030.
Repetăm un argument folosit şi altă dată în această emisiune. Este o autostradă de munte, care va avea multe viaducte şi tuneluri. Practic acestea trebuie făcute de la început la dimesiuni de autostradă. Şi atunci de ce tot chinul cu această etapizare...pentru că din fazată ar putea ajunge defazată.
Totuşi în master plan sunt câteva schimbări importante legate de Centura Capitalei. Se vor moderniza capetele Centurii de Nord, precum şi Centura de Sud, iar pentru aceasta din urmă se vor aloca din bani europeni circa 200 de milioane de euro. Centura de Sud ar urma să fie reabilitată în perioada 2014-2020. De asemenea, în perioada 2020-2027 se va construi o centură de nord la standard de autostradă pentru Bucureşti. Centura Capitalei este cel mai aglomerat drum din România cu un trafic de 140.000 de vehicule pe zi.