O echipă Digi24 a testat ochelarii care filmează retina atunci când cumpărătorii privesc rafturile. Pe baza informaţiilor captate, magazinele îşi promovează produsele sau fac reduceri de preţuri.
După zeci de ani în care lanţurile de magazine au încercat să intuiască ce îi atrage pe cumpărători, s-a descoperit metoda care nu dă greş, spun analiştii - o pereche de ochelari cu două camere de luat vederi, care înregistrează reacţiile ochiului,singurul organ al corpului uman care nu poate fi controlat în totalitate de raţiune.
În magazine, lupta pentru clienţi se dă prin poziţionarea produselor pe raft. Spre exemplu, produsele care sunt aşezate în dreptul privirii sunt şi cele mai cumpărate de clienţi. Însă chiar dacă preţurile sau promoţiile nu sunt foarte vizibile, ele atragtotuşi cel mai mult privirea.
O cameră filmează ochiul, iar cealaltă filmează produsele. Un soft complicat descifrează apoi comportamentul cumpărătorului.
Deşi are în faţă zeci de produse de la acelaşi raft, ochiul face într-o secundă o analiză detaliată.
De multe ori, producătorii plătesc către lanţurile de magazine sume foarte mari pentru a fi primii la raft.
Metoda de cercetare poate revoluționa comerțul, spun analiștii. Există însă și un efect negativ: cumpărătorii pot fi o pradă ușoară pentru marile companii, care în felul acesta le pot anticipa așteptările, iar clienții sunt determinați să cumpere şi/sau consume în cantități mult mai mari decât ar fi nevoie.