Poliştii au stat cu ochii pe hoţii de fier vechi o săptămână până au organizat flagrantul. Oamenii legii au văzut cum, zilnic, în triajul CFR din Portul Constanţa, hoţii smulgeau din vagoanele de tren piese de zeci de kilograme.
Piesele vagoanelor erau demontate de către hoţi în triajul din Portul Constanţa şi ascunse în tufişurile din împrejur. A doua zi, cei 11 bărbaţi, reveneau, luau marfa şi o încărcau în maşini.
Apoi, hoţii au căutat un loc în care să poată vinde fierul. Şi l-au găsit la 15 kilometri de Constanţa. Aveau o înţelegere cu patronul unui centru de colectare al fierului vechi. Predarea se făcea în miez de noapte, ca să nu fie văzuţi, pentru că legea este aspră chiar şi cu cei care cumpără piese de tren.
Componentele au fost aduse la un centru de colectare a fierului vechi din Techirghiol. De altfel, acesta este locul în care poliţiştii constănţeni au descins şi în care au găsit cele 11 tone de material furat.
Mascaţii i-au înconjurat pe hoţi, i-au încătuşat şi i-au dus la secţie. Patronul centrului de colectare este acum în arest la domiciliu.
”Aceştia au fost prezentaţi instanţei de judecată, doi fiind arestaţi preventiv, patru arestaţi la domiciliu, iar restul cercetaţi sub control judiciar”, a spus Bogdan Păduraru, purtătorul de cuvânt al IPJ Constanţa.
Infrastructura feroviară a fost pusă la pământ de-a lungul anilor. Pentru doar câţiva lei, hoţii pun în pericol vieţile oamenilor. Cu toate acestea, în ultimul an, furturile s-au rărit de când liniile de cale ferată sunt păzite de firme private.
„Noi avem o situaţie pe linii şi instalaţii undeva la vreo 400.000 de lei în primul trimestru, a scăzut undeva la 200.000 pe trimestrul al doilea, ajungând pe la 100.000 de lei valoarea pagubelor în semestrul al treilea”, a spus Dorin Maier, directorul CFR Infrastructură, Regionala Constanţa.
Anual, furturile de cale ferată şi componente crează un prejudiciu de peste 10 milioane de euro, la nivel naţional.