"În ultimii doi ani comerţul online a căpătat noi dimensiuni, ne-am confruntat şi cu inovaţii în acest segment de piaţă, sunt câteva exemple nesemnificative şi sunt cazuri izolate, nu putem vorbi de un segment de piaţă cu grave abateri la comercializare, nici vorbă. Chiar zilele trecute pe un site constatam că, dacă un consumator cumpără o carte şi o citeşte în 10 - 15 zile, poate să crească în înălţime", a spus Mirona Veronica Daia, director al Direcţiei de Control şi Supraveghere Piaţă în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), marţi, la o conferinţă irganizată de Mediafax.
Daia a precizat că operatorii care recurg la acest tip de practici vor fi sancţionaţi corespunzător.
Ea a mai spus că, în politica ANPC, nu doar controlul, ci şi informarea consumatorului reprezintă un aspect important.
"Consumatorul trebuie să ştie că, indiferent de produsul sau serviciul achiziţionat, are posibilitatea de a denunţa unilateral contractul într-un termen de 10 zile fără alte costuri suplimentare cu excepţia costurilor de transport. Dacă operatorul economic nu informează asupra acestui lucru, el (consumatorul, n.r.) are dreptul de a denunţa (contractul, n.r.) în 90 de zile", a spus Daia.
Totodată, ea a menţionat că ANPC încurajează consumatorii să recurgă la comerţ online ca la o alternativă, cu avantajele sale.