Primul pas este să vă adresați în scris departamentului de relații cu clienții al magazinului de unde ați cumpărat produsul cu probleme. Trebuie să arătați în solicitare care sunt nemulțumirile, precum și ce măsuri reparatorii doriți - fie returnarea produsului, fie înlocuirea acestuia. De asemenea, trebuie să indicați în solicitare și termenul maxim în care așteptați un răspuns.
Este foarte important ca sesizarea să fie însoțită de o serie de documente relevante – este vorba despre chitanțe, facturi, contracte sau certificatul de garanție al produsului pe care doriți să îl înlocuiți. Mai important decât atât este să indicați și datele de contact - adresa sau adresa de email unde așteptați un răspuns.
În cazul în care nu primiți un răspuns în termenul indicat, sau dacă îl primiți, însă nu este cel pe care îl așteptați, puteți merge mai departe cu solicitarea. Mai exact, faceți o plângere la Autoritatea pentru Protecția Drepturilor Consumatorului. Acolo va trebui să depuneți un set similar de acte și să așteptați un răspuns.