Casa Națională de Sănătate anunţă că platforma informatică este indisponibilă, joi dimineață. Nu se ştie pentru cât timp. Anunţul Casei vine după ce medicii de familie s-au plâns că, din nou, nu pot activa cardurile pacienților. O problemă cu care se confruntă frecvent.
Medicii de familie se plâng că avariile sistemului au loc tot mai des și cer autorităților să ia măsuri. În această dimineață, CNAS a recunoscut că sistemul nu funcționează.
Contactați de Digi24, reprezentanții Casei nu au putut să spună cât va fi indisponibil platforma informatică.
Medicii pot să prescrie rețete în continuare, însă în modul offline, asta înseamnă că pot fi validate într-o lună.
Sistemul informatic a costat 100 de milioane de euro, motiv pentru care ministrul sănătății a declarat zilele trecute că nu va renunța la el.
Citiți și: Medici exasperați, pacienți puși degeaba pe drumuri. Cât de util este cardul de sănătate?
Valentin Boldea, un medic de familie în Galați, a declarat pentru Digi24 că, în astfel de momente, medicii fie aleg să trimită pacienții acasă și sunt reprogramați „ceea ce nu este de dorit, pentru că astfel ar exista problema în asigurarea medicației bolnavilor cronici și asigurarea tratamentelor bătrânilor și a copiilor în situații acute de boală”, sau lucrează în sistem offline „cu riscul de a ni se imputa ulterior sumele aferente medicației prescrise”.
„Când lucrăm offline nu putem verifica calitatea de asigurat al pacienților”, a precizat el.
Comunicatul CNAS:
„Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcționarea Platformei Informatice a Asigurarilor de Sanatate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilității PIAS.
Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017:
- serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 05 iulie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iulie 2019.
- serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 și până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activității lunii iunie/iulie 2019, după caz.
- raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS.
În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate, care se publică pe pagina de web a CNAS.”