Celulă de criză la TAROM şi o demitere, după ce Digi24 a mediatizat cazul a şase români uitaţi de companie în Amesterdam. Ei nu au fost informaţi că, după o noapte de aşteptare, din cauza unei defecţiuni tehnice, o altă aeronava îi va duce în sfârşit la Bucureşti. Acum, au primit promisiuni că vor decola spre Bucureşti undeva în orei 20. Ceilalţi peste 100 de pasageri ai cursei anulate au ajuns în ţară în jurul prânzului, cu o întârziere de 12 ore. Pentru toată această situaţie, conducerea TAROM l-a demis pe reprezentantul ei din Amsterdam.
Pasager: „S-a stricat aeronava, ne-au ținut acolo, nu ne-a băgat nimeni în seamă. Am rămas în aeroport. Eu sunt plecat de sâmbătă de la 4, pe jos, nemâncați, prin frig, prin aeroport, scandaluri, ceartă.”
Oamenii sunt revoltaţi pentru că TAROM, compania la care cumpăraseră bilete să se întoarcă din Amsterdam acasă, nu le-a oferit nicio informaţie, după ce avionul lor s-a defectat.
Pasager: „Nu a venit niciun reprezentant al TAROM-ului, a venit un reprezentant de la Bruxelles, cel de la Amsterdam nu a venit și cel de la Bruxelles a venit pe la 5 și ceva de dimineața. Nu ne-au oferit nimic, mâncare, apă, fiecare și-a luat pe banii lui.”
Cei mai mulţi pasageri şi-au petrecut noaptea în aeroportul olandez, cu speranţa că Tarom va trimite cât de curând o altă aeronavă care să-i preia. Cei care au plecat să doarmă la hotel au aflat prea târziu ora la care noua cursă va decola.
Diana Anghel, pasageră: „Ni s-a cerut să îl sunăm în dimineața asta la ora 8, l-am sunat la 7 pentru că am vrut să ne asigurăm că știm din timp toate informașiile și ne-a spus că a venit o aeronavă azi dimineață la 7 de la București și era programat să decoleze la 7.30 și, vă dați seama, nouă ne-au cerut să sunăm la 8 și am sunat la 7. În jumătate de oră nu aveam cum să fim în aeronavă. Ulterior am aflat că nici această aeronavă nu a decolat la timp, ci la 8.30.”
În această situaţie sunt şase pasageri care încă nu au plecat din Aeroportul din Amsterdam, nici acum, după aproape o zi întreagă de așteptare. Ei spun că nu au fost informaţi oficial ora la care vor fi preluaţi de o altă aeronavă şi că au aflat de la Digi24 că avionul care trebuia să îi aducă înapoi la Bucureşti decolase deja.
Șeful TAROM a luat legătura cu cei 6 români care au fost uitați pe aeroportul din Amsterdam. Între timp a decis revocarea din funcție a reprezentantului TAROM de la Amsterdam pentru că nu a știut să gestioneze situația. A cerut de asemenea o anchetă care să lămurească aspectele tehnice și operaționale care au dus la anularea zborului.
Cel mai mult au avut de suferit cei care au făcut escală la Amsterdam. Pentru ei călătoria a fost de aproape 30 de ore.
Pasager: „Am plecat la ora 6 fără 10 din Franța, la ora 8:45 trebuia să plecăm din Amesterdam. A venit avionul, ne-a lăsat baltă, comandantul aeronavei a zis descurcați-vă care cum puteți, nu ne interesează.”
Nu este prima dată când o defecțiune tehnică duce la anularea unui zbor TAROM. S-a întâmplat și în urmă cu o lună, cu o cursă Bruxelles-București, când la bord se aflau europarlamentari și înalți oficiali români.
Problemele cursei TAROM de la Amsterdam la Bucureşti care nu a putut decola sâmbătă au continuat și duminică. Cel puţin șase pasageri au fost ,,uitaţi” în Amsterdam de compania aviatică.
ACTUALIZARE. Conducerea companiei TAROM a decis să-l revoce din funcţie pe reprezentatului său la Amsterdam, în urma neînțelegerilor care au dus la „uitarea” în Olanda a șase pasageri ai unei curse TAROM care a avut probleme, a aflat Digi24. Detalii, aici.
Diana Anghel a povestit la Digi24 că reprezentantul TAROM a cerut să fie sunat la ora 8:00 pentru a le oferi detalii despre plecare. Cei șase români l-au contactat încă de la 7:00, dorind să se asigure din timp că nu ratează nimic, numai că reprezentantul le-a spus că aeronava pleacă la 7:30. Cei șase români, care se cazaseră singuri la un hotel din oraș - găsit destul de greu - și-au dat seama că nu mai aveau cum să prindă avionul. Ulterior au aflat de la Digi24 că aeronava a decolat de fapt la ora locală 8:30. Ar fi avut timp să ajungă.
Întârzierea, mai spune Diana Anghel, s-ar fi datorat unei alte defecțiuni, apărută la sistemul IT al celei de-a doua aeronave, a povestit pasagera. Ea a mai spus că în grupul din care face parte și care a fost „uitat” în Olanda este și o femeie însărcinată.