Un senator liberal consideră, însă, că avionul este destul de bun pentru deplasările preşedintelui, premierului sau ale miniştrilor. Principalul argument al liberalului este preţul. Modernizarea avionului pentru demnitarii români ar costa 10 milioane de euro, faţă de cele 50 pe care Guvernul vrea să lea dea pentru cumpărarea unei aeronave oficiale.
„Începând din luna noiembrie a anului trecut, Guvernul are în curtea lui o aeronavă perfect capabilă să îndeplinească aceste atribuţiuni. Aeronava este chiar în bună stare”, spune Marius Obreja, vicepreşedinte al Senatului.
Senatorul ştie doar că avionul este de producţie britanică, fabricat în 1996 şi are 70 de locuri.
„Aeronava este în utilizare în Europa şi în lume, atât la companii civile, cât şi la companii militare, având capabilităţi de aeronavă multifuncţională. Ea este utilizată de terţi şi exact cu această destinaţie, pentru demnitari”, Marius Obreja.
Avionul a fost adus la reparaţii în 2009, la Aerostar Bacău, şi a fost proprietatea companiei indiene MDLR Airlines, potrivit in.news.yahoo.com.
Firma a intrat însă în insolvenţă şi a abandonat aeronava, care a fost preluată de fisc. Statul încearcă acum să scape de avion.
A organizat cinci licitaţii pentru vânzarea lui, dar nimeni nu a oferit 3 300 000 de lei.
În prezent, România nu mai deţine o aeronavă oficială.
Demnitarii folosesc acum pentru deplasări curse de linie sau zboruri charter. Initial, Guvernul a vrut să cumpere un avion din Italia, dar negocierile au fost oprite.