Campania electorală a multor partide din România pentru alegerile europarlamentare este copiată din străinătate. PSD, de exemplu, şi-a ilustrat afişele cu imagini din Belarus şi Polonia. La fel de neinspiraţi au fost şi reprezentanţii Partidului Mişcarea Populară care şi-au luat ca model afişele pentru filmele de la Hollywood.
Sub sloganul „Mândri că suntem români”, PSD şi-a făcut afişele pentru campania la europarlamentare cu fotografii din Belarus şi Polonia. Imaginile au fost cumpărate de pe un site specializat în vânzarea de ilustraţii.
Una dintre fotografii, care înfăţişează un cuplu cu un copil într-un supermarket, a fost realizată de un fotograf în Belarus.
De pe acelaşi site au fost cumpărate şi fotografiile folosite pentru alte afişe electorale.
Decizia PSD a fost taxată de adversarii politici.
„Din obişnuinţa de plagiator a lui Ponta, a reuşit performanţa să pună pe clipul electoral al PSD care spune că iubeşte România imaginile din Ucraina legate de agricultură şi Belarus”, a spus Traian Băsescu.
Reprezentanţii PSD nu văd în asta nicio problemă.
„Este un atac absurd, pe care nu dorim să îl comentăm foarte mult, noi folosim în campania noastră foarte multe imagini din România: Turnul Chindiei, Mănăstirea Suceviţa, Ateneul. Este un atac absurd, aşa se face, fotografiile trebuie cumpărate, drepturile de autor trebuie plătite”, a replicat Cătălin Ivan, purtătorul de cuvânt al PSD.
Chiar dacă nu au copiat fotografii din străinătate, cei de la Mişcarea Populară le-au folosit ca sursă de inspiraţie. Unul dintre afişele acestui partid pentru europarlamentare, în care apar Elena Udrea, Teodor Baconschi şi Cristian Preda, seamănă izbitor cu afişul folosit la promovarea unui film american cu Julia Roberts, George Clooney şi Brad Pitt.
Nici cei de la Forţa Civică nu au fost feriţi de greşeli, chiar dacă nu au copiat. Şi-au lipit afişul de campanie cu sloganul electoral „Schimbă-i cu forţa!” pe o dubă asemănătoare celor folosite de Poliţie şi Jandarmerie.