Strategii de seducție electorală. Liviu Lambrino, expert în comunicare: Românul e născut nemulțumit, așa cum e născut și poet

Data publicării:
liviu lambrino

„Eurocampioni la fapte” – sloganul PNL

Probabil e în conformitate cu brief-ul pe care l-au gândit. În spatele unui mecanism de campanie se ascunde foarte mult research, foarte multă cercetare de piață. Specialiștii se uită pe aceste studii și de-acolo ies niște mesaje, temeri ale populației, teme care e bine să fie exploatate. Să nu uităm că această campanie este o repetiție binevenită pentru alegerile din toamnă. Se vor testa, deci, niște mesaje.

PDL – „Europa în fiecare casă”

Un mesaj bine intenționat , e cel mai european ca ADN, însă cred că domnul care deține en-gros-ul „Europa” este foarte fericit, pentru că este o campanie de vânzări foarte bună.

PMP – „Mișcarea face schimbarea. Ridicăm România”

Aici intrăm într-o zonă de fashion, foarte bine reprezentată ca și grafică, e puțin înspăimântător cum coboară cei șase giganți de undeva din ceruri călcând în picioare o șosea, un munte, sunt cumva agățați acolo. E foarte, foarte ciudat, dar așa e când îți dorești să faci lucruri mari - pozezi în salvator. Criticile cred că sunt inerente. E o execuție care mai putea fi lucrată.

Forța Civică – „Schimbă-i cu FORȚA!”

Apreciez umorul fin al biroului de campanie, care l-a dotat pe stimabilul domn cu o dubă albastră, care se potrivește întâmplător foarte bine cu sloganul: Schimbă-i cu FORȚA și o dubă care seamănă cu o dubă de poliție este fix ce trebuie!

PSD – „Mândri că suntem români”; „România puternică în Europa”; „USL trăiește”

În teorie se spune că e bine să avem un singur mesaj pentru a nu ne pierde coerența. Această campanie, deși pare cel mai bine lucrată, pare că are cea mai multă carne pe oase, dar încearcă să spună prea multe lucruri într-un singur layout. Observăm această mândrie – e ciudat să-ți afirmi foarte mult identitatea națională în pentru campania euroaparlamentare. Cred că undeva există o teamă că s-ar putea pierde identitatea națională, eventual problemele din Ucraina să nu ne afecteze și pe noi în același fel, cred că se capitalizează pe această temă.

Concluzii

Energie nu am simțit în debutul acestei campanii electorale, am simțit obligația partidelor de a comunica și faptul că au oportunitate să vorbească cu electoratul. Cred că se întâmplă lucrurile la fel cu îngrășatul porcului în Ajun, cred că fiecare partid știe foarte bine pe ce electorat se bazează în principiu și încearcă să sensibilizeze un public-țintă.

Din punct de vedere al corerenței comunicării, evidențiez campania celor de la PSD, care pare că este gândită ca o campanie-umbrelă, cu mesaje secundare, alte mesaje ar putea apărea pe parcurs, în funcție de evoluții.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Un nou ajutor de la stat, 1.250 de lei pe lună timp de un an. Cine sunt românii care...
Digi FM
David Popovici, criticat public pentru că și-a cumpărat mașină de lux la 20 de ani: „O decizie extrem de...
Pro FM
Shakira, susținută de Chris Martin după despărțirea de Gerard Piqué: „El a fost acolo pentru mine”
Film Now
Sebastian Stan, în centrul atenției la Globurile de Aur 2025, unde a fost însoțit de iubita lui. Ce mesaj i-a...
Adevarul
Liderul separatist din Transnistria neagă ajutorul Chișinăului privind criza energetică: Toate acestea sunt...
Newsweek
Blocaj la Casa de Pensii. Sistemul informatic nu funcționează. Ce pensii nu vor crește?
Digi FM
Ce a răspuns Florin Piersic când Dan Negru l-a sunat să-l întrebe dacă este adevărat că s-a retras la...
Digi World
Şapte tipuri de cancer sunt legate de consumul de alcool. Ce măsuri solicită autoritățile medicale din SUA
Digi Animal World
Ce s-a întâmplat cu un câine la 15 minute după ce stăpânul său a murit. Familia a fost devastată
Film Now
(VIDEO) Discursul emoționant al lui Sebastian Stan după ce a câștigat Globul de Aur. Actorul a rostit câteva...
UTV
Sebastian Stan a castigat primul Glob de Aur din cariera pentru rolul sau din „A Different Man”. Mesaj...