Strategii de seducție electorală. Liviu Lambrino, expert în comunicare: Românul e născut nemulțumit, așa cum e născut și poet

Data publicării:
liviu lambrino

„Eurocampioni la fapte” – sloganul PNL

Probabil e în conformitate cu brief-ul pe care l-au gândit. În spatele unui mecanism de campanie se ascunde foarte mult research, foarte multă cercetare de piață. Specialiștii se uită pe aceste studii și de-acolo ies niște mesaje, temeri ale populației, teme care e bine să fie exploatate. Să nu uităm că această campanie este o repetiție binevenită pentru alegerile din toamnă. Se vor testa, deci, niște mesaje.

PDL – „Europa în fiecare casă”

Un mesaj bine intenționat , e cel mai european ca ADN, însă cred că domnul care deține en-gros-ul „Europa” este foarte fericit, pentru că este o campanie de vânzări foarte bună.

PMP – „Mișcarea face schimbarea. Ridicăm România”

Aici intrăm într-o zonă de fashion, foarte bine reprezentată ca și grafică, e puțin înspăimântător cum coboară cei șase giganți de undeva din ceruri călcând în picioare o șosea, un munte, sunt cumva agățați acolo. E foarte, foarte ciudat, dar așa e când îți dorești să faci lucruri mari - pozezi în salvator. Criticile cred că sunt inerente. E o execuție care mai putea fi lucrată.

Forța Civică – „Schimbă-i cu FORȚA!”

Apreciez umorul fin al biroului de campanie, care l-a dotat pe stimabilul domn cu o dubă albastră, care se potrivește întâmplător foarte bine cu sloganul: Schimbă-i cu FORȚA și o dubă care seamănă cu o dubă de poliție este fix ce trebuie!

PSD – „Mândri că suntem români”; „România puternică în Europa”; „USL trăiește”

În teorie se spune că e bine să avem un singur mesaj pentru a nu ne pierde coerența. Această campanie, deși pare cel mai bine lucrată, pare că are cea mai multă carne pe oase, dar încearcă să spună prea multe lucruri într-un singur layout. Observăm această mândrie – e ciudat să-ți afirmi foarte mult identitatea națională în pentru campania euroaparlamentare. Cred că undeva există o teamă că s-ar putea pierde identitatea națională, eventual problemele din Ucraina să nu ne afecteze și pe noi în același fel, cred că se capitalizează pe această temă.

Concluzii

Energie nu am simțit în debutul acestei campanii electorale, am simțit obligația partidelor de a comunica și faptul că au oportunitate să vorbească cu electoratul. Cred că se întâmplă lucrurile la fel cu îngrășatul porcului în Ajun, cred că fiecare partid știe foarte bine pe ce electorat se bazează în principiu și încearcă să sensibilizeze un public-țintă.

Din punct de vedere al corerenței comunicării, evidențiez campania celor de la PSD, care pare că este gândită ca o campanie-umbrelă, cu mesaje secundare, alte mesaje ar putea apărea pe parcurs, în funcție de evoluții.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Candidatul de extremă dreapta, George Simion, ar putea ajunge la putere, scrie...
Digi FM
Cu frumoasa lui familie, pe covorul roșu. Richard Gere, fericit alături de soția sa și de fiul lui cel mare...
Pro FM
Ultima imagine cu Freddie Mercury. Cum arăta cu trei luni înainte să moară
Film Now
Ashton Kutcher, fotografiat în timpul unei discuții tensionate, după zvonurile privind divorțul de Mila Kunis...
Adevarul
Cum au fost primiți handbaliștii români în Kosovo, la o săptămână după scandalul de pe Arena Națională
Newsweek
Cine poate încasa ultima pensie în caz de deces? Cine ia pensie de urmaș și până la ce vârstă?
Digi FM
Cameron Diaz revine la Hollywood după o pauză de mai bine de 10 ani. Cum arată azi celebra actriță din „Masca”
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un animal misterios, cu aspect „ciudat”, depistat în parcul West Virginia. Locuitorii sunt nedumeriți: „Cum a...
Film Now
Hugh Grant, mărturisiri neașteptate despre personajul său din „Notting Hill”. Starul face dezvăluiri inedite...
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”