Strategii de seducție electorală. Liviu Lambrino, expert în comunicare: Românul e născut nemulțumit, așa cum e născut și poet

Data publicării:
liviu lambrino

„Eurocampioni la fapte” – sloganul PNL

Probabil e în conformitate cu brief-ul pe care l-au gândit. În spatele unui mecanism de campanie se ascunde foarte mult research, foarte multă cercetare de piață. Specialiștii se uită pe aceste studii și de-acolo ies niște mesaje, temeri ale populației, teme care e bine să fie exploatate. Să nu uităm că această campanie este o repetiție binevenită pentru alegerile din toamnă. Se vor testa, deci, niște mesaje.

PDL – „Europa în fiecare casă”

Un mesaj bine intenționat , e cel mai european ca ADN, însă cred că domnul care deține en-gros-ul „Europa” este foarte fericit, pentru că este o campanie de vânzări foarte bună.

PMP – „Mișcarea face schimbarea. Ridicăm România”

Aici intrăm într-o zonă de fashion, foarte bine reprezentată ca și grafică, e puțin înspăimântător cum coboară cei șase giganți de undeva din ceruri călcând în picioare o șosea, un munte, sunt cumva agățați acolo. E foarte, foarte ciudat, dar așa e când îți dorești să faci lucruri mari - pozezi în salvator. Criticile cred că sunt inerente. E o execuție care mai putea fi lucrată.

Forța Civică – „Schimbă-i cu FORȚA!”

Apreciez umorul fin al biroului de campanie, care l-a dotat pe stimabilul domn cu o dubă albastră, care se potrivește întâmplător foarte bine cu sloganul: Schimbă-i cu FORȚA și o dubă care seamănă cu o dubă de poliție este fix ce trebuie!

PSD – „Mândri că suntem români”; „România puternică în Europa”; „USL trăiește”

În teorie se spune că e bine să avem un singur mesaj pentru a nu ne pierde coerența. Această campanie, deși pare cel mai bine lucrată, pare că are cea mai multă carne pe oase, dar încearcă să spună prea multe lucruri într-un singur layout. Observăm această mândrie – e ciudat să-ți afirmi foarte mult identitatea națională în pentru campania euroaparlamentare. Cred că undeva există o teamă că s-ar putea pierde identitatea națională, eventual problemele din Ucraina să nu ne afecteze și pe noi în același fel, cred că se capitalizează pe această temă.

Concluzii

Energie nu am simțit în debutul acestei campanii electorale, am simțit obligația partidelor de a comunica și faptul că au oportunitate să vorbească cu electoratul. Cred că se întâmplă lucrurile la fel cu îngrășatul porcului în Ajun, cred că fiecare partid știe foarte bine pe ce electorat se bazează în principiu și încearcă să sensibilizeze un public-țintă.

Din punct de vedere al corerenței comunicării, evidențiez campania celor de la PSD, care pare că este gândită ca o campanie-umbrelă, cu mesaje secundare, alte mesaje ar putea apărea pe parcurs, în funcție de evoluții.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Orașul din România acoperit de zăpadă la mijloc de noiembrie. Ninge fără oprire de....
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Instituția Prefectului - județul Suceava
„Ne așteptăm la episoade mai severe” de iarnă. Vortexul polar și ciclonul Bert, explicate de climatologi
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...