Pasajul rutier Ciurel din Capitală se va deschide sâmbătă, a anunțat primarul Gabriela Firea. Cu o lungime de aproximativ 1 kilometru, din care un sfert reprezintă podul peste Dâmbovița, construcția a costat 50 de milioane de euro, potrivit primarului. Pasajul urmează să facă legătura cu autostrada A1.
„Vă anunț cu mare bucurie că am finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din Capitală din ultimii 30 de ani, Podul Ciurel - Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița” a declarat Gabriela Firea, potrivit unui comunicat al Primăriei.
Datele tehnice ale construcției sunt următoarele:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălțime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
- 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
- 20.000 metri cubi de balast stabilizat
- 11.000 tone de asfalt
- 40.000 metri cubi de beton
- 5.150 tone tablier și armătură metalică
- 310 tone oțel pentru hobane
- 13 kilometri de bordură
- 7.5 kilometri de parapete
Gabriela Firea spune că lucrările ar fi durat mai puțin și ar fi fost mai ieftine dacă nu întâmpinau probleme cu proprietarii din zonă și asociația condusă de Nicușor Dan.
„Blocajul creat de Nicușor Dan, asociația sa și familia Daneș a cauzat Primăriei Capitalei pierderi de aproape 10 milioane de euro, sume care au fost solicitate de constructor în baza prevederilor contractuale. Proiectul a costat în final 50 de milioane de euro, deși ar fi trebuit să coste doar 40. (...) Lucrările efective au început în anul 2010, dar s-au oprit la scurt timp, pentru că familia Daneș, împreună cu asociația și susținută de domnul Nicușor Dan, au dat în judecată Primăria de mai multe ori, sub diferite pretexte, pentru ca podul Ciurel să nu se construiască. Au solicitat pe rând: să se desființeze autorizația de construire, să se anuleze în instanță PUZ-ul de sector. Nu au reușit, dar s-au pierdut foarte mulți ani. Instanța a decis că nu este afectată viața de familie a celor care dețin "casa roz" și nici proprietatea privată”, a mai spus Gabriela Firea, potrivit comunicatului.
Partea a doua, drumul până la Bd. Uverturii, va avea aproximativ 3 kilometri, iar lucrările sunt gata să înceapă, mai precizează comunicatul.
Editor : B.P.