Microîntreprinderile cu până la 9 angajați nu mai sunt obligate să întocmească fișa postului și regulamentul intern

Data actualizării: Data publicării:
GettyImages-hartii hârțogăraie birocrație documente
Sursa foto: Getty Images

Guvernul a adoptat miercuri o ordonanță de urgență ce prevede debirocratizarea activității în cadrul microîntreprinderilor cu până la 9 angajați. Astfel, ele vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă dacă angajatul solicită acest lucru. De asemenea, IMM-urile nu vor mai fi obligate să întocmească regulamentul intern, potrivit Mediafax.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariaţi sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfăşoară activităţi de natură administrativă. Costurile sunt şi ele mari, birocraţia este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăţi, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potenţialul microîntreprinderilor de a menţine locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Potrivit acesteia, fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern reprezentau „sarcini administrative inutile”, astfel că s-a dispus eliminarea lor în cazul IMM-urilor cu până la 9 angajați.

„Prin măsurile adoptate astăzi (miercuri-n.r.) am reușit să eliminăm anumite sarcini administrative inutile. (...) E o gură de oxigen pentru angajatorii care de multe ori se simțeau sufocați de numărul de hârtii pe care trebuiau să le completeze pentru angajații pe care îi aveau”, a mai adăugat ministrul Muncii.

Raluca Turcan a precizat că de prevederile acestei ordonanțe vor beneficia circa 450.000 de microîntreprinderi din țară.

„Fișa postului, foaia de prezență și regulamentul intern vor putea fi respectate verbal, existând obligativitatea existenței acestora în scris doar dacă angajatul solicită lucrul acesta în scris”, a explicat Raluca Turcan.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...