MAI anunță că certificatele de naștere și de deces pot fi obținute și în format digital în mai multe județe

Data publicării:
mai
MAI a implementat Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministerul Afacerilor Interne anunță că, începând de miercuri, cetăţenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanţa, Slobozia, Iaşi, Deva, Sibiu, Timişoara şi judeţul Ilfov vor putea obţine certificate de naştere şi deces și în format digital, la cerere.

Activitatea de înregistrare a evenimentelor de viaţă, naştere şi deces, desfăşurată de către ofiţerul de stare civilă, se va realiza în format digital.

Potrivit unui comunicat MAI, punerea în funcţiune a Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC a fost iniţiată, în luna aprilie, la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale ale judeţului Ilfov, prin înregistrarea în format digital a deceselor şi naşterilor şi, având în vedere rezultatele obţinute, miercuri Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, cu sprijinul Direcţiilor Judeţene de Evidenţă a Persoanelor din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş, precum şi al direcţiilor locale de evidenţă a persoanelor implicate, a realizat operaţionalizarea la nivelul celor şapte municipii reşedinţă de judeţ.

O nouă etapă privind extinderea SIIEASC este preconizată a se realiza la data de 10 mai prin includerea unor localităţi din judeţele Cluj, Constanţa, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Sibiu şi Timiş.

Punerea în funcţiune, la nivel naţional, a sistemului informatic se va realiza etapizat, urmând a se finaliza în acest an, pe 24 septembrie, precizează Ministerul de Interne.

MAI, prin Direcţia Generală pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, şi Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, în calitate de beneficiar, în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei au implementat Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă - SIIEASC, cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Competitivitate 2014 - 2020.

În implementarea proiectului, un rol important l-a avut sprijinul acordat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Competitivitate, arată MAI.

Valoarea proiectului a fost de 184.920.864,06 lei cu TVA, din care 155.964.263,64 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Competitivitate (POC), 28.952.894,61 lei reprezintă finanţare nerambursabilă din bugetul naţional şi 3.705,81 lei cofinanţare eligibilă a beneficiarului.

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă este alcătuit din cinci platforme interoperabile având ca scop furnizarea de servicii digitale circumscrise înregistrării sau, după caz, atestării evenimentelor de viaţă: naştere, căsătorie, divorţ şi deces.

Infrastructura SIIEASC integrează o platformă dedicată desfăşurării activităţii tuturor ofiţerilor de stare civilă din România, o platformă dedicată cetăţeanului, platforma instituţiilor publice partenere - prin intermediul căreia va fi asigurată interoperabilitatea cu administraţia publică, şi o componentă în care se regăseşte o arhivă electronică în care sunt stocate peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, cuprinzând informaţii din ultimii 100 de ani, mai exact, începând cu luna ianuarie 1921, arată Ministerul Afacerilor Interne.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri