STS și Poliția fac precizări în cazul apelului de la Vrancea

Data publicării:
apel 112 centru

E anchetă la Poliţia Vrancea după un apel la 112 venit din partea unei tinere care cerea ajutor după ce fusese şicanată de mai mulţi bărbaţi în trafic. În centrul anchetei ar fi poliţista care a preluat apelul şi care i-ar fi spus fetei că nu are echipaj să îi trimită de urgenţă.

Ministrul interimar al Afacerilor Interne, Mihai Fifor, a anunțat că trimite Corpul de Control la Vrancea. „Cine a greșit pleacă acasă”, a spus Fifor.

Cazul a stârnit vâlvă în opinia publică, mai ales în contextul încă sensibil al dosarului de la Caracal.

Ce spune STS

În aceste condiții, Biroul de Presă al Serviciului de Telecomunicații Speciale a transmis precizări referitoare la apelurile primite prin Sistemul 112, în data de 13.08.2019, prin care apelantul solicita intervenţia unui echipaj de poliţie, în judeţul Vrancea:

„La Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea s-au înregistrat două apeluri în data de 13.08.2019, la ora 01:00:33, respectiv 01:25:35.

Conform Metodologiei privind cooperarea agențiilor specializate de intervenție în cazul urgențelor primite prin Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, operatorul 112 al STS a transferat apelul către dispecerul agenției specializate, în acest caz, dispecerul IPJ Vrancea, la ora 01:01:27, respectiv 01:25:45.

Vă informăm că responsabilităţile operatorilor 112 constau în preluarea apelurilor, identificarea urgenţelor, colectarea datelor referitoare la identificarea apelantului şi locul transferul acestora către dispeceratele specializate de intervenţie în vederea alocării resurselor necesare. Prin urmare, precizăm că operatorul 112 al STS din cadrul Centrului Unic pentru Apeluri de Urgenţă Vrancea nu a purtat discuţii cu apelantul referitoare la disponibilitatea/indisponibilitatea şi alocarea resurselor necesare intervenţiei la caz, nu a făcut precizări privind timpul de intervenţie, iar informaţiile referitoare la coordonarea şi desfăşurarea intervenţiei sunt atribuţiile dispeceratelor agenţiilor specializate de intervenţie, în cazul de faţă, ale dispeceratului Poliției”, a precizat STS.

Ce spune IPJ Vrancea

 Echipajul de Poliție arondat zonei din care o tânără a sunat la 112 și a cerut ajutor după o șicanare în trafic era într-o altă misiune, spun reprezentanții IPJ Vrancea. „Dispecerul care era de serviciu a apreciat că nu există o stare de pericol iminent”, mai spun aceștia, conform Mediafax.

Anchetele au început joi, iar ofițerii de la Control Intern verifică modul în care a fost abordat acest caz și felul în care a decurs discuția telefonică dintre polițist și apelantă.

Potrivit informațiilor puse la dispoziție de reprezentanții IPJ Vrancea, dispecerul 112 a apreciat că nu există o stare de pericol iminent, deoarece apelanta a spus că a ajuns acasă. În plus, echipajul de Poliție arondat zonei era într-o altă misiune, iar tânăra a fost rugată să stea în casă și să aștepte sosirea polițiștilor, lucru refuzat de tatăl apelantei.

„În referire la aspectele apărute în spațiul public cu privire la discuțiile purtate cu un operator 112 din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea facem precizarea că, încă de ieri (joi, 15 august n.r.), conducerea Inspectoratului a dispus verificări prin structura de control intern. Practic, ofițerii de control intern verifică activitățile desfășurate de fiecare polițist implicat în acest caz, plecând de la modul de abordare, până la respectarea tuturor atribuțiilor cuprinse în fișa postului. În paralel, se desfășoară și verificări privind aspectele sesizate de către apelantă, respectiv șicanarea în trafic. Din cele constatate până în prezent a rezultat faptul că dispecerul care era de serviciu la acel moment a apreciat că nu există o stare de pericol iminent în condițiile în care apelanta se afla la domiciliu, iar echipajul de Poliție arondat zonei se afla la o intervenție privind sesizarea unei posibile fapte de violență domestică asupra unui minor de 6 ani. De asemenea, apelantei i s-a comunicat faptul că de îndată ce echipajul va finaliza intervenția la care se află, se va deplasa la domiciliul acesteia, însă tatăl a precizat că nu mai este nevoie. I s-a recomandat totodată apelantei să depună o plângere la Postul de Poliție Vânători. Modul în care s-a purtat convorbirea între dispecerul 112 și apelant, precum și deciziile din zona de management operațional ale echipajelor existente sau în rezervă va fi analizat cu strictețe de ofițerii Biroului de Control Intern împreună cu alți ofițeri din cadrul inspectoratului, iar la finalizarea tuturor verificărilor urmează să fie dispuse măsurile legale în cauză”, a declarat, vineri, purtătorul de cuvânt al IPJ Vrancea, Cătălina Murariu.

Întrebată câte echipaje erau în zonă, în seara respectivă, Cătălina Murariu a răspuns că exista un singur echipaj plus echipaje de rezervă. Întrebată, de asemenea, ce făceau echipajele de rezervă, Cătălina Murariu a răspuns că acest lucru se va lămuri după verificări.

Tânăra a depus o plângere la Postul de Poliție Vânători, iar polițiștii urmează să-i audieze pe presupușii agresori.

 

Iată o parte din dialogul tinerei cu polițista către care a fost transferat apelul de la 112:

Editor: Luana Păvălucă

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri