Autocarul în care aceştia se întorceau din Italia s-a stricat, iar oamenii spun că nimeni nu s-a interesat de soarta lor, începând de joi.
ACTUALIZARE 17.10. Autocarul care i-a adus pe cei 60 de români din Ungaria a intrat pe teritoriul României. Șoferul a promis că-i va duce pe toți la casele lor, dar mulți dintre pasageri spun că nu au încredere și și-au chemat rudele pentru a-i duce acasă.
ACTUALIZARE 13.30. Marian Iacomi, patronul firmei din Iași responsabile de transportul românilor, a dat vina pe autorităţile ungare, acuzându-le că au întârziat repararea primului autocar în momentul în care au cerut tractarea acestuia la un service autorizat. „Autoritățile din Ungaria au fost foarte necooperante”, a spus, la Digi24, Marian Iacomi. Acesta a susținut că defecțiunea era minoră și putea fi remediată „în benzinărie”.
Patronul firmei de transport a negat că autocarul trimis ulterior ar avea prea puține locuri și că 15 persoane ar călători în picioare. El fost însă contrazis de Neculai Obreja, unul dintre pasageri, care a intervenit telefonic, din nou, la Digi24.
Mai mult, Marian Iacomi i-a acuzat pe unii pasageri că au fost recalcitranți și au avut pretenții exagerate. „O să le oferim despăgubiri celor care nu au fost recalcitranți, nu celor care au sărit la bătaie. Sunt oameni care nu au cei șapte ani de acasă și dacă au plătit 100 de euro pe un bilet de transport, consideră că, în momentul în care a apărut o defecțiune, trebuie să vină un elicopter, în două minute, să-i preia”, a spus Marian Iacomi.
ACTUALIZARE 12.20. Coşmarul celor 60 de oameni blocaţi de 40 de ore lângă Budapesta, după ce autocarul lor s-a stricat, nu se mai termină. Un al doilea autocar a ajuns în sfârşit la ei, dar acesta nu le-a putut lua şi toate bagajele.
„Acest autocar a ajuns la noi, dar are o capacitate mai mică, nu era prevăzut cu remorcă. Până la urmă am plecat, în sfâșit și s-au luat din bagaje. Au mai rămas din coletele neînsoțite de pasageri. Suntem în drum spre România, dar suntem vreo 15 persoane în picioare”, a spus, la Digi24, Neculai Obreja, unul dintre pasageri.
Neculai Obreja, unul dintre pasageri, a declarat la Digi24 că autocarul plecase miercuri dimineaţă din Palermo. Joi seară, la aproximativ 60 de kilometri de Budapesta, vehiculul s-a defectat şi a rămas blocat pe autostrada 7, la km 59. Au fost apoi tractaţi până lângă Budapesta, pentru reparaţii la reprezentanţă vineri, în jurul orei 19. „Acum stăm într-un câmp, autocarul a intrat în reparaţii în reprezentanţă”, a spus Neculai Obreja, adăugând că firma de transport este din Iaşi.
„Am sunat la toate telefoanele de la reprezentanţa din Sicilia. Ei răspundeau crezând că cineva vrea să se programeze pentru alte curse. Când aflau despre ce este vorba se închideau telefoanele”, acuză pasagerul autocarului.
„Este pentru prima oară când am apelat la această firmă. Am găsit-o pe internet. Colegii mei de suferinţă spun că au folosit de mai multe ori această firmă şi au mai păţit-o de mai multe ori; chiar şi anul trecut au stat prin Austria, în frig, în martie”, a adăugat Neculai Obreja.