Bucureşti, zona Răzoare, puţin înainte de ora 09:00. Zeci de şoferi aşteaptă nerăbdători într-o coloană ce depăşeşte 100 de metri.
La intersecţia dintre Bulevardul Geniului, Şoseaua Grozăveşti şi Bulevardul Iuliu Maniu şoferi stau, mai ales dimineaţa şi seara, chiar şi 10 minute pentru a traversa un semafor.
Şefii din primăria Capitalei cred că au găsit soluţia: un pasaj subteran cu dublu sens care să treacă pe sub intersecţia cu Bulevardul Iuliu Maniu şi care să vină astfel în prelungirea Podului Basarab.
Un plan asemănător a fost abandonat în 2007 după ce au început lucrările la magistrala 5 de metrou. Nu toţi şoferii sunt de acord cu noua propunere a arhitecţilor, dar proiectanţii au argumentele lor.
„Odată cu punerea în funcţiune a pasajului Basarab, două intersecţii majore au devenit foarte aglomerate şi practic sunt într-un loc îngust”, spune Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei.
Proiectul primăriei prevede alte două tuneluri în aceeaşi zonă. Ambele vor fi cu sens unic. Unul pe direcţia Şoseaua Panduri-Grozăveşti, iar cel de-al doilea dinspre Bulevardul Geniului spre Şoseaua Progresul. Cele trei pasaje ar urma să fie construite după terminarea lucrărilor la noua magistrală de metrou și nu înainte de a fi realizat un studiu de fezabilitate.
„Acolo a existat un plan urbanistic iniţial, care nu mai este în vigoare. El trebuie reevaluat, revăzut, ocazie cu care putem să reconsiderăm şi reorganizarea circulaţiei în zona respectivă”, explică Ion Dedu.
Analizele din perioada următoare vor stabili şi costul lucrărilor. Un pasaj similar, cel din zona Băneasa, a costat peste 13 milioane de euro şi a fost gata în mai bine de un an şi jumătate. În cazul proiectului din zona Răzoare, preţul ar putea fi însă mai mare având în vedere că e vorba de încă două tuneluri în plus.