Deşi a început cu o întârziere de jumătate de an, Programul Rabla este o gură de oxigen pentru piaţa maşinilor noi şi pentru producătorii autohtoni. Chiar şi aşa, vânzările de maşini second hand sunt de trei ori mai mari, iar dealerii cer suplimentarea fondurilor pentru ca programul să nu se oprească acum.
„Zvonurile că programul Rabla va începe au fost din februarie. Deci toată lumea a avut timp să facă rezervări. e un succes pentru toată lumea: maşinile vechi au fost casate foarte repede şi maşinile noi au intrat în piaţă şi totodată în economie, pentru că noi vindem maşini cu TVA”, Nicolae Sorescu, directorul unui dealer auto.
„Mă aştept la creşterea pieţei auto cu cel puţin 25% în aceste luni faţă de perioadele anterioare”, Adrian Mitrea, specialist al pieţei auto.
Veştile mai puţin bune vin din faptul că timbrul de mediu, care finanzează acest program, este în vizorul autorităţilor europene, iar Guvernul trebuie să schimbe acest tip de impozit cu unul care să nu încalce legislaţia comunitară. Cum încasările pentru acest program sunt incerte, banii ar putea fi alocaţi de la bugetul necheltuit pentru maşinilor electrice şi hibrid
„Deşi cererea este mare, anul acesta prin programul Rabla se vor vinde cu aproximativ 2000 de maşini mai puţin decât anul trecut. Motivul este că o bună parte din suma alocată pentru acest program, adică 75 de milioane de lei, a fost dată pentru maşinile ecologice. Din păcate doar 1% din această sumă a fost deja cheltuită”, transmite corespondentul Digi24.
Anul acesta se vor vinde 18.000 de maşini noi prin program, faţă de cele 20.000 în 2015.