Pista aeroportului Otopeni s-a stricat prima dată chiar în anul în care a fost inaugurată, 2007. Au urmat trei ani de reparaţii şi cinci contracte adiţionale care au urcat costul lucrării cu 40% - până la 4 milioane de euro. Statul a dat însă bani degeaba. Pista s-a stricat din nou, dar licitaţia pentru selectarea unei noi firme de construcţie s-a tot amânat. Acum sunt probleme atât pe sensul de decolare, cât şi pe cel de aterizare.
„Una dintre ele va trebui făcută mai rapid, cealaltă în faza a doua, vor trebui reparate amândouă”, spune ministrul Transporturilor, Ioan Rus.
„Se circulă pe ambele părți, dar se aplică niște proceduri puțin specifice, astfel încât să fie protejate anumite zone”, spune Valentin Iordache, reprezentat al aeroportului Otopeni.
Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor, susţine însă că aeronavele circulă doar pe partea stângă. Omite totuşi să spună şi că pista aeroportului Otopeni a fost inaugurată chiar în timpul mandatului său.
Grav este însă faptul că nici acum autorităţile statului nu au decis când şi cum vor rezolva problema.
„Din câte ştiu, licitaţia a fost respinsă”, spune Dragoș Titea, secretar de stat în Ministerul
„Se discută varianta în care să facem o mică sau mai mare investiție în aeroportul Băneasa, sa preia aeroportul Băneasa o parte din circulația care se desfășoară pe una dintre piste”, spune Ioan Rus.
În 2012, cursele operatorilor low-cost au fost mutate de pe aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni. Acum, la Băneasa mai aterizează doar curse business.