PRIVATIZAREA CFR MARFĂ. Cele trei oferte au fost acceptate

Data publicării:
CFR Marfa-MFAX-6

ACTUALIZARE 19.38. Toate cele trei oferte depuse au fost acceptate, astfel că s-au precalificat pentru etapa următoare de privatizare. 

Deşi s-au declarat, pe rând, nemulţumiţi de decizia Comisiei de Privatizare de a-i descalifica din cursă, niciunul dintre cei trei investitori înscrişi în primă fază pentru preluarea CFR Marfă nu a depus contestaţie. Ce-i drept, şi condiţiile cerute ulterior de Ministerul Transporturilor au fost mai uşoare decât prima dată. 

„Aşa a fost decizia dumnealor şi a mea. După ce finalizăm acest proces, vă voi spune toate argumentele. Acum nu pot să vă spun mai multe”, a declarat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

La prima încercare de privatizare a CFR Marfă, primul înscris a fost Transferoviar Grup, un operator privat de transport marfă şi călători de pe piaţa locală. Compania nu a participat singură la licitaţie, ci cu un fond de investiţii din Austria. Singură, compania românească n-ar fi fost acceptată la licitaţie, din cauza cifrei de afaceri mai mică de 30 de milioane de euro.

Citeşte şi:

CFR Marfă vinde din nou vagoane la fier vechi pentru reducerea datoriilor

Privatizarea CFR Marfă a eșuat. Procesul va fi reluat

De cumpărarea CFR Marfă este interesat şi Grupul Feroviar Român, principalul concurent al companiei de stat, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

Cele două companii româneşti s-au dezvoltat practic pe seama operatorului de stat. În timp ce compania de stat a adunat pierderi de 1,2 miliarde de lei în ultimii cinci ani, operatorii privaţi au prosperat şi au preluat din cota de piaţă a CFR Marfă, ajunsă acum la doar 60%.

În 2011, profitul lor cumulat era de peste 42 de milioane de lei. Iar la afacerile lor au contribuit chiar directori din CFR Marfă, care au făcut înţelegeri cu firmele concurente, după cum au acuzat autorităţile.

Cel de-al treilea investitor este Omnitrax. Este una dintre cele mai mari companii din America de Nord şi oferă servicii de management pentru operațiuni feroviare.

Ofertanţii CFR Marfă

Asocierea Transferoviar - Donau-Finanz

- Transferoviar Grup

Cifră de afaceri (2011) 87,68 mil. lei

Profit net (2011) 13,47 mil. Lei

- Donau-Finanz administrează afaceri de 2 mld. euro

Grup Feroviar Român (GFR)

Cifră de afaceri (2011) 761,05 mil. lei

Profit net (2011) 28,92 mil. lei

Omnitrax

- companie deţinută de fondul de investiţii Broe Group

- oferă servicii de management pentru operaţiuni feroviare

- gestionează 16 căi ferate regionale, care deservesc 11 state din SUA şi 3 provincii din Canada

Pierderile CFR Marfă

2008: 169,44 mil. lei

2009: 341,95 mil. lei

2010: 535,26 mil. lei

2011: 93,45 mil. lei

2012: 133,50 mil. lei

sursa: Ministerul Finanţelor

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Iubirea dintre Donald Trump și Elon Musk s-ar sfârși cu un divorț răsunător din cauza infocatei...
Digi FM
Cu ce se ocupă, de fapt, Dragoș Moștenescu, Costel din „La bloc”, în Anglia. Emil Mitrache l-a dat de gol...
Pro FM
Jennifer Lopez, după un zbor de 11 ore. Artista, într-un trening comod și fără urmă de machiaj pe față
Film Now
Denzel Washington va juca într-unul dintre cele mai așteptate filme. Unul dintre ultimele sale roluri înainte...
Adevarul
La ce vârstă ar trebui să renunțați complet la consumul de alcool. Avertismentul unui neurolog
Newsweek
Cât va fi pensia minimă din 1 ianuarie? Ce pensionar ia o creștere record de 1.000 lei la indexare?
Digi FM
Irina Fodor are o siluetă ca trasă prin inel, dar nu face mari eforturi pentru a o păstra. Un preparat nu-i...
PAL
Liderul de cult Charles Manson a admis comiterea mai multor crime, pe lângă cele pe care le-a provocat. Cum...
Digi Animal World
Reacția unei femei când soțul ei a venit acasă cu un câine, în ciuda entuziasmului copiilor: „A spus că e...
Film Now
Al patrulea cel mai scump film realizat vreodată, lansat în vara lui 2025. Acțiune la superlativ, cascadorii...
UTV
Anca Dinicu a devenit mamica! Actrita a dezvaluit numele bebelusului