Ultima conversaţie dintre pilot si turnul de control este acum probă în dosarul procurorilor. La fel şi imaginile filmate de la bordul elicopterului. Ellicopterul a avut o cameră la bord, aşa cum au toate aparatele de zbor SMURD din Romania. Camera înregistrează toți parametrii de zbor, iar anchetatorii trebuie să analizeze ce a filmat înaintea prăbuşirii.
Registratorul de bord- o aşa numită cutie neagră a elicopterelor, probele de la faţa locului şi imaginile de la bordul elicopterului SMURD îi conduc pe anchetatori spre o posibilă eroare de pilotaj.
Elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până să ajungă la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborât. Pilotul a urcat o pantă iar în faţa lui a văzut stâlpi de înaltă tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent iar pilotul ar fi vrut să readucă elicopetrul la înălţimea dorită. Atunci a atins vârfurile copacilor deasupra cărora zbura în acel moment.
Elicopterul a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat şi s-a prăbuşit. Este ipoteza principală a producerii accidentului. De altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloți despre condițiile meteo. Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae.