Cu promisiunea că în mai puţin de cinci ore se vor afla în Capitală, sute de români plătesc în fiecare zi la casele de bilete din Drobeta Turnu Severin câte 76 de lei. Rareori însă ei ajung când şi-au planificat la destinaţie, pentru că uneori călătoria se lungeşte şi cu o jumătate de oră. În trei zile diferite, acelaşi tren, nu a ajuns niciodată la timp.
Aceeaşi problemă o au şi sutele de români care se încumetă să urce în vagoanele trenului Interregio, care leagă Satu Mare de Capitală. În ultimele două zile în care reporterii Digi24 s-au aflat în Gara de Nord, trenul a întârziat de fiecare dată.
Călătoria cu trenul rapid ajunge să dureze cu un sfert de oră mai mult decât dacă ar fi fost făcută cu două trenuri, unul personal şi un altul mai rapid. Şi biletul ar fi fost în acest caz mai ieftin cu 8 lei.
De vină pentru zecile de minute pe care călătorii le petrec suplimentar în tren sau pe peroane este starea proastă a infrastructurii feroviare, spun sindicaliştii.
„Lucrăm pe instalaţii vechi de 60 de ani. Transportăm călători în vagoane vechi de 60 de ani. Avem locomotive vechi de 60 de ani. De la viteze medii de circulaţie de 80-90 de km la oră, am ajuns la 37”, spune Viorel Istrate, liderul de sindicat al Federaţiei Mişcare Comercial
Cu toate acestea, CFR Călători susţine că doar 10% din garniturile care au circulat anul trecut în România au avut întârzieri, cea mai mare fiind de peste 10 ore. Cei care sunt nemulţumiţi că trenul nu a ajuns la timp, pot cere înapoi până la jumătate din banii plătiţi pe bilet, dacă trenul a întârziat mai mult de 2 ore. Acest lucru este valabil doar pentru trenurile internaționale.