„E mai riscant să mergi pe pistă decât pe stradă”, spune un biciclist.
Gropile şi băncile care apar din loc în loc pe pista din Iaşi o fac greu accesibilă, aşa că oamenii preferă să o ocolească.
- E făcută bine, pentru biciclişti ca să cadă în ea. Puteau să facă bucata asta. Ce era greu de turnat un pic de asfalt? Asta e România noastră!
- Dacă trece un copil cu bicicleta, el poate nu vede, seara dacă nu e curent perfect pe stradă, cade în cap, îşi rupe capul, mâinile.
Noile piste pentru biciclete de la Iaşi sunt considerate de către biciclişti inutile sau adevărate curse cu obstacole pentru că de-a lungul lor se întâlnesc gropi, capace de canal, stâlpi sau chiar se termină într-o bancă.
Proiectul, în valoare de 20 de milioane de euro, din bani europeni, a vizat atât reconstrucţia unei pasarele, cât şi refacerea străzilor pe o lungime de peste 2.700 de metri. Autorităţile locale susţin că este un câştig pentru ieşeni.
Mihai Chirica, primar interimar: „Acest proiect a reconectat două cartiere importante Nicolina 1 și Nicolina 2 la oraș prin redeschiderea liniei de transport după 18 ani de întrerupere.”
Constructorul recunoaşte că sunt unele probleme, dar spune că le va remedia.
Ioan Cordun, directorul tehnic al firmei de construcţii: „Ca orice lucrare de construcţie şi această lucrare beneficiază de o perioadă de garanţie de un an de zile, perioadă în care dacă cumva apar defecte datorită diferitelor motive, acele defecte sunt obligatoriu remediate pe cheltuiala constructorului.”
Pista a fost inaugurată în urmă cu o săptămână, după mai bine de doi ani de lucrări.