Incident grav la un liceu din Constanța. O tânără de 25 de ani a ajuns la spital după ce a fost lovită în curtea şcolii de un băiat de clasa a XI-a. Poliţiştii au deschis o anchetă în urma episodului violent, care a scos la lumină şi alte întâmplări similare.
Fata stătea de vorbă cu mai mulţi tineri, pe terenul de sport al Colegiului de Arte „Regina Maria” din Constanţa. La un moment dat, discuţia a degenerat, iar un elev de clasa a XI-a a lovit-o cu putere. În cădere, s-a lovit la cap. Când au aflat ce s-a întâmplat, profesorii au sunat la 112.
Claudia Tatarici, purtător de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă Constanța: „Am fost solicitați la un liceu din Constanța pentru o pacientă cu traumatism cranian, era conștientă, stabilă, și a fost transportată la Spitalul Județean pentru investigații”.
Marius Niculescu, purtător de cuvânt al IPJ Constanța: „În urma vizionării de către polițiști a imaginilor de pe camerele de supraveghere, polițiștii au luat decizia de a continua cercetările asupra săvârșirii infracțiunilor de loviri sau alte violențe”.
Marinela Mrejeru, inspector școlar la Inspectoratul Sşcolar Constanța: „În funcție de deciziile pe care le vor lua consiliul clasei și respectiv comisia de violență, se poate ajunge până la exmatricularea elevului”.
Astfel de incidente nu sunt o raritate. Părinţii elevilor care învaţă aici au adevărate poveşti de groază.
Parintele unui copil agresat: „A fost lovită cu piciorul în burtă, i-a fost smuls părul din cap, are vânătăi pe tot corpul și îi este teamă să mai vină la școală”
Psihologii atrag atenția că aceste conflicte nu lasă doar urme fizice.
Cristina Raluca Dincu, psiholog: „Pe termen lung, este vorba despre scăderea capacității de integrare, despre labilitate emoțională, despre modul în care se poate dezvolta echilibrat din punct de vedere afectiv un astfel de copil.”
Conducerea colegiului spune că există pază, iar violenţa e ceva generalizat în şcolile din România.
Sorina Eftimi, director adjunct al Colegiului Național de Arte „Regina Maria": „Nu există o școală în care să existe deplină armonie și elevii să își desfășoare activitatea așa cum ar trebui”.