Ea a arătat că în acest scandal sunt păgubiți atât statul român, care a încasat taxe de mediu pentru mașini Euro 5, când acestea ar trebui de fapt clasificate Euro 4 sau chiar Euro 3, cât și cetățenii care au cumpărat mașini produse de Volkswagen.
„Noi va trebui să ne îndreptăm asupra producătorului pentru că trebuie să ne recuperăm taxa de mediu și românii să nu fie păgubiți. E anormal când ești cumpărător de bună credință, când îți dorești să cumperi o marcă, când ai încredere în marca respectivă să fii înșelat”, a spus Grațiela Gavrilescu.
„Va trebui să facem o plângere și să ne recuperăm banii și să dăm în judecată compania pentru recuperarea taxei de mediu. Așteptăm și planul de măsuri pe care o să ni-l prezinte Volkswagen, să vedem cele 105.000 de mașini introduse în țara la ce motor au fost vândute pentru că sunt mult mai multe ilegalități decât ne putem închipui. Dacă din anul ăsta se introduce pe piață vânzarea motoarelor cu capacitate cilindrică nu știu de care și cu emisii conform standardelor de Euro 5, există într-adevăr o perioadă de tranziție când mai poți să vinzi ca mașini noi și Euro 4, dar de la o dată anume nu mai pot fi vândute. Deci înseamnă inclusiv că acest normativ a fost încălcat. Sunt mult mai multe date care au fost sau respectarea unei legislații care a fost încălcată. Pentru că nu putem să urmărim numai emisiile care sunt date de către motoarele respective, ci și anul de proveniență a motorului respectiv”, a mai afirmat ministrul.
Grațiela Gavrilescu a mai spus că Ministerul Transporturilor încă așteaptă planul de măsuri de la Volkswagen în legătură cu mașinile produse de companie și care au fost vândute în România.
Ea a adăugat că nu are cunoștință de alte mărci care să fi avut practici asemănătoare cu ale Volkswagen, în afară de cele publicate deja de presă.
Gigantul german riscă amenzi de 18 miliarde de euro numai pe piaţa americană pentru instalarea softului care păcăleşte testele pentru emisia de noxe.