După ce a prezentat comisiilor parlamentare de transport din cele două Camere, reunite în şedinţă comună, Master Planul general de Transport pe 2014-2030, Ioan Rus a fost întrebat de către jurnalişti dacă nu se pierd bani cu studiile de fezabilitate, având în vedere că acestea au fost lansate pentru autostrăzi, nu pentru drumuri expres.
"Vom face o analiză privitor la situaţia studiilor de fezabilitate şi o să vedem dacă unele trebuie blocate sau nu. Bănuiesc că nu. Eu vă înţeleg pe dumneavoastră. Vă invit să fiţi parteneri la o lucrare extrem de solidă şi să renunţaţi la acroşuri de doi bani. Vă invit la treaba asta", a răspuns Rus, citat de Mediafax.
Ioan Rus a prezentat noul Masterplan de transporturi: mai puține autostrăzi, mai multe drumuri expres
El a admis că între ceea ce s-a "gândit" de-a lungul timpului în domeniul transporturilor şi conţinutul Master planului pe 2014-2030 există diferenţe, dar a subliniat că acestea sunt "mici".
"Nu ştiu (dacă se pierd bani - n.r.). O să verific să vedem dacă se pierd bani sau nu se pierd bani. Ceea ce vă pot spune în acest moment e că nu există, între ceea ce s-a gândit de-a lungul vremii şi ceea ce rezultă aici, diferenţe foarte mari. Sunt diferenţe foarte mici", a adăugat Rus.
El a admis, totodată, că există posibilitatea de a se pierde şi "ceva bani", însă i-a invitat pe jurnalişti să gândească pozitiv şi să sprijine Master planul.
"Că va exista studiu care s-a dus într-o anumită fază şi nu mai e nevoie în felul acesta, el se va corecta. Şi s-ar putea să existe să spunem şi diferenţe sau să se piardă şi ceva bani. Nu am o imagine exactă în acest lucru, dar invitaţia este să gândim pozitiv acest document şi să încercăm să-l sprijinim chiar şi criticând-l şi să nu căutăm pur şi simplu, dacă o fi ceva, doi lei, ca să putem să facem o ştire din treaba asta. Că nouă nu ştiri ne trebuie, ci drumuri expres, regionale şi autostrăzi. Astea ne trebuie, nu ştiri", a spus Rus.