La intrarea în Gara din Bacău a fost construită, în urmă cu 5 ani, o scară impunătoare. Atrage de departe atenţia trecătorilor. Ar fi trebuit să ducă într-o sală de aşteptare, un loc primitor unde călătorul obosit să se odihnească între două trenuri. Dar scara frumoasă nu duce nicăieri. Se opreşte brusc într-un perete.
„Scara aia dădea sus la etaj. Acolo s-a luat măsura de zidire pentru că altfel era plin de aurolaci, de copii ai străzii toţi dormeau fiecare în câte un chioşc din ăla”, a explicat un angajat al CFR.
Pentru modernizarea Gării din Bacău, CFR a cheltuit 6 milioane de euro, bani alocaţi de la buget.
În centrul Timişoarei a fost construită, la sfârşitul lunii trecute, o trecere de pietoni care se opreşte în iarbă. Peste noapte, în spaţiul verde au apărut câteva zebre din carton, care par să fi ieşit la păscut. Nu e o glumă, ci un protest al unei organizaţii non-guvernamentale faţă de autorităţile locale.
O altă investiţie făcută în zadar este în sud-vestul ţării. Un drum dintre judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin, prin Lunca Cerniei, se termină în pădure. Adică nu duce nicăieri. Consilul Judeţean Hunedoara a terminat tronsonul său, de 30 de kilometri. Mai erau de făcut doar 7, dar autorităţile din Caraş Severin consideră drumul inutil şi refuză finanţarea. Drumul le-ar fi extrem de util localnicilor. Acum, pentru a ajunge dintr-un judeţ în altul, trebuie să ocolească mai bine de 80 de kilometri.
În judeţul Timiş, un pod de 400.000 de lei a fost construit ca să facă legătura între două câmpuri. Consilierii locali au ridicat podul peste Bega pentru a facilita trecerea localnicilor la terenurile agricole, însă aceștia spun că este doar o trecere pietonală, având 40 de metri lungime și doar un metru și jumătate lățime.