Vacanţa parlamentară se încheie în luna septembrie.
La finalul şedinţei de marţi, Guvernul a anunţat lista actelor normative care au fost incluse pe agenda reuniunii, printre care figurează şi o ordonanţă simplă privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale de Autostrăzi. În informare nu este însă precizat dacă ordonanţa a şi fost aprobată.
Surse citate de Mediafax spun însă că înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Autostrăzi a fost amânată pentru toamna acestui an, fiind nevoie de emiterea unei ordonanţe de urgenţă.
Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu, a precizat că documentul a fost discutat în primă lectură și că este încă în stadiu de proiect, urmând ca ministerele să emită un punct de vedere.
Conform formei actuale a proiectului, înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Autostrăzi va fi realizată prin reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), iar finalizarea procedurilor, cu preluarea atribuţiilor, a patrimoniului şi a personalului, se va încheia la 10 ianuarie 2014, după încheierea exerciţiului financiar anual al CNADNR.
În urmă cu două săptămâni, premierul Victor Ponta spunea că proiectul de ordonanţă pentru înfiinţarea Autorităţii Naţionale de Autostrăzi va fi discutat de Guvern cel târziu până la finele lunii iulie.
El a precizat că, după înfiinţare, va fi numit un manager privat la CNADNR.
La finele anului trecut, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, coordonat de ministrul delegat Dan Şova, a fost autorizat de Guvern să ceară în Adunarea Generală a Acţionarilor a CNADNR divizarea societăţii în două noi companii naţionale, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi, prezentată ulterior ca Autoritatea Naţională de Autostrăzi, şi Compania Naţională de Drumuri.
Autoritatea Naţională de Autostrăzi va funcţiona sub autoritatea acestui nou departament, iar Compania Naţională de Drumuri va fi organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
Ulterior, premierul Ponta a anunţat că Guvernul aşteaptă un răspuns din partea Comisiei Europene în ceea ce priveşte înfiinţarea noii structuri pentru autostrăzi, deoarece regulile europene prevăd anumite restricţii privind deţinerea prerogativelor de reglementare cu cele de administrare.