„GFR - Grampet a ales să nu răspundă provocărilor multiplelor atacuri mediatice şi dezinformari lansate de cei care doresc ca privatizarea CFR Marfă să eşueze sau să ajungă în mâinile unor profitori. Considerăm însă că o continuare a acestor atacuri ne afectează grav reputaţia comercială, credibilitatea în faţa instituţiilor financiare şi a partenerilor din ţară şi din străinătate, unde în aceeaşi perioadă ne continuăm extinderea regională. Aşa ceva nu este tolerat în niciun stat civilizat", arată grupul, într-un comunicat citat de Mediafax.
Grupul apreciază că încercarea de anulare a privatizării companiei de transport marfă poate fi catalogată drept un atac la adresa siguranţei naţionale.
„Înţelegem să acţionăm în instanţă pe cei care orchestrează şi implementează această campanie, ca şi pe oricine propagă astfel de ipoteze fără o temeinică şi etică verificare a faptelor, pentru a nu permite ca o miză economică strategică pentru statul român şi o companie românească ce reprezintă un succes regional să fie atacate doar pentru a servi unor interese meschine. În acest context, dorim să dezminţim şi să condamnăm cu vehemenţă toate insinuările cu privire la aşa‐zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiară cu care s‐ar confrunta GFR‐Grampet sau acţionarul principal, d‐l Gruia Stoica”, se mai arată în comunicatul citat.
De asemenea, grupul susține că nu are probleme de bonitate, fiind chiar în discuţii avansate cu instituţii financiare internaţionale din top 5 mondial, în vederea finanţării tranzacţiei pentru CFR Marfă, că are achitate la zi toate impozitele şi taxele datorate bugetului de stat, că nu are restricţii impuse conturilor și că Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat în derulare.
Totodată, grupul de firme apreciază „abordarea responsabilă pe care reprezentanţii tuturor instituţiilor statului au manifestat‐o în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării” în legătură cu privatizarea CFR Marfă, pentru validarea procesului de privatizare şi continuarea acestuia „în baza unui acord instituţional larg”.
CSAT s-a întrunit vineri pentru a discuta despre privatizarea CFR Marfă, şedinţa fiind convocată de preşedinteleTraian Băsescu la solicitarea Guvernului, dar nu a luat nicio decizie cu privire la trecerea companiei naţionale în proprietatea GFR.
GFR a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.