Instalațiile tuturor troleibuzelor sunt verificate în urma incendiului de duminică, anunță STB SA. Primele informaţii arată că incendiul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică.
Directorul General al Societății de Transport București - STB SA, Alexandru-Hazem Kansou, a dispus duminică reverificarea instalațiilor electrice ale tuturor troleibuzelor din parcul societății, după ce un incendiu a izbucnit la un troleibuz din linia 86, se arată într-un comunicat al STB SA.
Kansou a dispus constituirea unei comisii de cercetare pentru a stabili cauza producerii incendiului. Din primele informaţii, rezultă că focul a pornit de la un scurtcircuit la instalaţia electrică, iar Kansou a cerut reinstruirea șoferilor în legătură cu procedura de urgență ce trebuie aplicată pentru siguranța călătorilor în astfel de cazuri.
Conform acestuia, șoferul troleibuzului din linia 86 a depistat în jurul orei 11.00 apariția unui incendiu, în timp ce se deplasa pe Bd. Lascăr Catargiu, pe sensul spre Gara de Nord.
„În vehicul se aflau doar un călător şi conducătorul troleibuzului, fără ca vreunul dintre aceştia să fie afectați. Incendiul s-a extins rapid după evacuarea călătorului și numai în urma intervenţiei pompierilor a fost lichidat, astfel că, în scurt timp, în jurul orei 12:00, troleibuzul a fost tractat şi retras la depou, pentru verificări tehnice. Traficul în zonă nu a fost blocat, cu excepția liniilor de troleibuz 79 și 86, din cauza opririi tensiunii în rețea, pentru a permite intervenția pompierilor”, susține compania.
Troleibuzul Astra Irisbus a fost cumpărat pentru fosta RATB și face parte din lotul produs și livrat între anii 2004-2006.
Asociație: Troleibuzele Irisbus Citelis vor rămâne în exploatare și după sosirea unui nou lot
Asociația Metrou Ușor atrage atenția într-o postare pe Facebook că acest model de troleibuz care a ars duminică va fi folosit în continuare, chiar dacă STB va achiziționa un nou lot. „Am atras atenția de nenumărate ori că transportul public este neîntreținut”, spune asociația.
„Astăzi a fost cuprins de flăcări unul dintre troleibuzele moderne, cu podea joasă şi aer condiționat din București. Fabricat în 2007, acesta se află încă în perioada normală de exploatare pentru un troleibuz. Contrar ideii primarului general dintr-o postare pe Facebook, troleibuzele Irisbus Citelis vor rămâne în exploatare și după sosirea unui nou lot de troleibuze ale unui producător germano-turc (troleibuze ce au fost respinse în restul țării pentru că sunt prototipuri). Astfel, accidentul de astăzi ar fi avut loc chiar și dacă troleibuzele vechi Ikarus ar fi fost înlocuite cu unele noi.
Am atras atenția de nenumărate ori că transportul public este neîntreținut: troleibuze moderne cu podea coborâtă stau pe butuci în depouri, descompletate. Ulterior au fost instalate unități de aer condiționat pe toate troleibuzele Irisbus Citelis, chiar și pe cele care sunt şi azi la stadiu de schelet descompletat.
Infrastructura de troleibuz este în multe zone veche de zeci de ani, iar troleibuzele abia trec peste macazuri cu speranța că nu sar captatorii. Nu a fost demarată nicio lucrare de modernizare a infrastructurii vechi de troleibuz în ultimii ani. Reamintim că ultima modernizare serioasă a rețelei a avut loc în 2007 (Calea Moșilor și Șos. Colentina). Ultima achiziție de troleibuze noi a avut loc tot în 2007. În 2008 a avut loc ultima extindere a infrastructurii de troleibuz, între Piața Sudului și Piața Unirii”.
Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media