Uşor nervoşi şi apăsaţi de acuzaţiile grave ale procurorilor, mulţi dintre suspecţii audiaţi au refuzat să dea ochii cu presa, după ce au primit interdicţia de a părăsi România. Pentru cei consideraţi ca fiind capii reţelei de furt de combustibil, procurorii au emis luni ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore sub învinuirea de furt calificat de produse petroliere.
După ore lungi de audieri, anchetatorii au reuşit să afle cum funcţiona sistemul. Pentru început, cisternele ieşeau pe poarta rafinăriilor Petromidia din Prahova şi Constanţa pline cu produse petroliere, sub un control video minuţios, alături de controlul actelor atât la ieşire, cât şi la intrare.
Combustibilul ieşea aşadar complet legal din rafinăriile din Prahova şi Constanţa. De aici luau drumul staţiilor de carburanţi sau al aeroporturilor, inclusiv către Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni). Când cisternele ajungeau aici, materialul petrolier era deversat în rezervoare uriaşe. După ce trecea de ceasul de contorizare, conducta principală era înţepată, iar combustibilul furat se întorcea în aceleaşi cisterne care îl livrau.
În cazul cherosenului, cisternele se îndreptau apoi către Corneşti, judeţul Dâmboviţa, unde, într-o fabrică improvizată, era transformat în benzină aditivată.
Aceeaşi metodă era folosită şi la Constanţa. Şi de aici motorina era scoasă cu acte în regulă, doar că era vândută apoi pe sub mână către diferiţi comercianţi.
Din Medgidia, acolo unde era ascuns o parte din combustibil, poliţiştii au ridicat patru suspecţi şi au confiscat peste 700 de litri de motorină.
În urma percheziţiilor, în total au fost recuperaţi 65.000 de litri de produse petroliere, iar prejudiciul calculat de anchetatori este de aproape 1,3 milioane de lei.
Pe aceeaşi temă:
Caracatița hoților de carburant. 34 de persoane au fost reţinute