Deşi craterele din asfalt înghit sume uriaşe, calitatea drumurilor scade în fiecare an

Data publicării:
drumuri

Astuparea craterelor din asfalt înghite sume importante de bani în fiecare an, iar sumele cheltuite nu se reflectă şi în calitatea drumurilor. De la an la an, gropile sunt parcă mai multe şi mai adânci, iar ca să le ocolească, şoferii trebuie să îşi demonstreze îndemânarea.

De mai mulţi ani se vorbeşte despre reabilitarea integrală a celor 76 de kilometri de drum care leagă Târgu Frumos de Botoşani. Deocamdată însă, nu sunt bani decât pentru peticeli sau asfaltări pe mici sectoare de drum. În prezent, sunt în vizor două tronsoane – unul de 4,3 km şi încă unul de zece kilometri, arată Irina Zimniceanu, consilier în cadrul Prefecturii Botoşani.

Plin de gropi este şi drumul naţional care leagă oraşele Vaslui şi Bacău, motiv pentru care autoturismele circulă cu viteze medii de 30-40 km/oră. Din cauza cârpelilor repetate, drumul a devenit vălurit.

15.000 de euro a alocat Compania de Drumuri pentru peticirea unui kilometru de drum în Moldova. În Ardeal şi Banat, acelaşi kilometru costă puţin mai mult – 16.000 de euro. Pline de gropi, şoselele patriei au nevoie nu de cârpeli, ci de reparaţii intense. Lipsesc însă banii, aşa că în locul unor lucrări de amploare se optează pentru soluţii de moment. Mai ieftine, acestea nu sunt deloc rezistente, aşa că trebuie refăcute în fiecare primăvară. Aşa ajungem să îngropăm un sfert de miliard de euro în cârpirea şoselor, bani cu care s-ar fi putut repara ca la carte 335 de kilometri de drum.

În schimb, se plombează gropi şi pe drumuri intrate în reabilitare şi unde lucrările au îngheţat fie din lipsă de fonduri, fie pentru că au fost reziliate contractele. Este şi cazul şoselei care leagă Slatina de Corabia, unde drumul a rămas în aşteptare de doi ani.

Pentru ca toate craterele din asfalt să fie astupate, ar fi necesar un efort financiar uriaş, de aproape 4 miliarde de euro.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri