În anul 2007, Electroputere a fost cumpărat de o firma saudită din grupul Al-Arrab, iar pe atunci compania avea aproximativ 2.500 de angajaţi.
Sub conducerea acestora compania a adunat pierderi de 381 milioane, iar arabii au disponibilizat 1.700 din cei 2.500 de salariaţi şi au vândut uzina bucată cu bucată deşi la privatizare promiteau să o transforme într-un „gigant mondial”.
Anul 2000 a fost ultimul încheiat pe profit de Electroputere. În 2010, proprietarii au vândut cel puțin 15 hectare din terenul fabricii unor întreprinzatori care voiau să construiasca un mall. Cea ce s-a și întâmplat.
În prezent, producția s-a restrâns şi numărul angajaților a scăzut la 800. Divizia de locomotive a fost vânduta și mutată la Pașcani.
Ieri uzină, astăzi mall
Electroputere Craiova a fost înfiinţată după război ca unitate de reparat locomotive. Ceauşescu a avut ambiţia să dezvolte aici linii de producţie. Ceea ce s-a şi întâmplat la mijlocul anilor 60, sub licenţă suedeză.
În 1968, pe agenda vizitei în România a preşedintelui Franţei, Charles de Gaulle, s-a aflat şi uzina craioveană de unde plecau locomotive şi transformatoare în toată lumea.
Revoluţia a însemnat un prag greu de trecut spre economia de piaţă. Pe fondul scăderii comenzilor şi al tehnologiei depăşite, gloria fabricii a apus. Din cei zece mii de angajaţi, la momentul privatizării din 2007 mai erau un sfert.