La începutul anului, pe hârtie, Capitala avea peste 120 de kilometri de piste pentru biciclete. Aproape toţi erau marcaţi pe trotuare. În luna martie, Poliţia Rutieră a decis să desfiinţeze pistele de pe trotuar pentru că puneau în pericol viaţa bicicliştilor.
Astfel, Bucureştiul a rămas cu doar 22 de kilometri marcaţi pe trotuare, iar mai bine de zece milioane de euro, bani alocaţi pentru aceste lucrări, s-au irosit. Bicicliştii au rămas doar cu pistele trasate pe drumul pietonal, dar acestea se află fie într-o stare deplorabilă, fie sunt blocate de autoturisme sau diverse construcţii.
Anul acesta, Primăria Capitalei a construit doar şase kilometri de piste pentru biciclete, iar alţi cinci urmează să fie gata până în luna decembrie.
„Pe bulevardul Liviu Rebreanu o să avem circa 3 kilometri de pistă. Pe Șoseaua Pantelimon-Iancului urmează să realizăm circa 5 kilometri. Şi pe Calea Buzeşti-Berzei avem circa trei kilometri de pistă dublă”, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.
Soarta pistelor pentru biciclete va fi supusă unei dezbateri.
„Acolo unde nu există trotuare, merg pe calea rutieră. Însă pentru asta e nevoie de legislaţie. Din ultimele discuţii cu ONG-urile, dorinţa era să circule pe carosabil”, afirmă Sorin Oprescu, primarul Capitalei.
Votul privind amplasarea pistelor va fi dat în viitoarea şedinţă a consilierilor municipali. Avizul final stă însă tot la mâna Poliţiei Rutiere. Până când aleşii locali şi autorităţile se vor pune de acord, bicicliştii sunt nevoiţi să facă în continuare slalom printre maşini şi pietoni.