Închiderea „Podului Prieteniei” ar însemna izolarea economică a oraşului Giurgiu, dacă autorităţile din Giurgiu şi Ruse nu vor lua în calcul posibilitatea de a fi construit un nou pod, scrie giurgiuvenii.ro.
Preşedintele PSD Giurgiu, senatorul Nicolae Bădălău, a declarat că bulgarii au trimis adrese către ministere din România în care solicită închiderea podului Giurgiu – Ruse pentru reparaţii, în viziunea sa aceştia fiind interesaţi să devieze traficul pe podul Calafat-Vidin.
„Bulgarii încasează 80% din taxele de pe podul Calafat-Vidin, iar românii doar 20%. Normal că sunt interesaţi să ducă traficul pe acest pod, însă Giurgiu ar fi astfel izolat. În prezent, oraşul Giurgiu este cunoscut în special pentru podul care face legătura cu Bulgaria, este un simbol al oraşului. Dacă nu vom construi un nou pod, vom avea o mare problemă”, susţine Nicolae Bădălău.
Giurgiu nu are alternativă de transport spre Bulgaria
Social-democratul giurgiuvean a mai afirmat că există un proiect mai vechi al PSD privind construcţia unui nou pod peste Dunăre, între Giurgiu şi Ruse: „În perioada 2000-2004, am proiectat şoseaua rapidă, care trebuia finalizată cu un pod nou. Din păcate, proiectul a fost abandonat”.
„Bulgarii voiau să închidă încă de ieri podul, iar UE ne-a cerut să asigurăm un mijloc de transport alternativ. Nu avem însă o zonă de acostare a bacului, iar cea din zona Mocănaşu se află în litigiu. Deci, nu avem alternativă de transport, iar bulgarii au spus că nu-şi mai asumă siguranţa transporturilor de mărfuri pe podul Giurgiu-Ruse. În acest fel, Giurgiu e scos din jocul economic”, a mai declarat preşedintele PSD Giurgiu.