Autorităţile locale din Traian Vuia, Dumbrava şi Făget susţin că, în urma înfiinţării unui şantier, beneficiul este uriaş.
Primăria concesionază o suprafaţă mare de teren pentru care primeşte în jur de 7.000 de lei pe lună. Constructorii le fac drumurile şi caută mână de lucru printre localnici.
Au drept exemplu comuna Belinţ, care a găzduit anul trecut şantierul şi care şi-a majorat bugetul local cu aproape 30%, numai din sumele încasate pe terenul închiriat drumarilor. În plus, mai multe străzi din localitate au fost asfaltate fără ca primăria să plătească vreun leu.
Administraţiile care speră să ajungă şi ele gazdele şantierului, şi-au făcut deja calculele. Unii edili spun că vor reduce chiar valoarea taxelor și impozitelor pe care constrcutorii le au de plătit pentru a-i atrage.
Belinţ este comuna din Timiş care parcă a înflorit după ce a permis constructorilor să îşi amplaseze şantierul general în localitate.
„Au amenajat drumurile pe care au circulat. Au ajutat mulţi tineri care nu aveau loc de muncă, impozitele şi taxele angajaţilor au intrat în bugetul comunei, plus că lunar se plăteşte o taxă la bugetul primăriei, undeva la 4.800 de lei pe lună”, a explicat Ionel Tarziu, viceprimarul localității Belinţ.
Banii adunaţi din concesionarea terenului nu au fost mulţi, spun autoritățile din Belinţ, dar constructorii au sprijinit financiar mai multe proiecte sociale. Tentaţi de aceste beneficii, acum şi alţi primari s-au oferit să găzduiască, în localtăţile pe care le conduc, şantierele pentru loturile 2,3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj -Deva. Iar ca să-i atragă pe constructori edilii vin cu oferte.
„Avem mai multe variante, chiar trei variante unde să asigurăm o suprafaţă necesară pentru un şantier întreg”, a susținut Ioan Ihasz, primarul localității Dumbrava.
„Ar trebui să ne aleagă pe noi pentru că suntem dispuşi să le dăm teren. Noi suntem dispuşi să dăm oricând teren. Le facem şi reduceri la impozite şi taxe”, a spus și primarul din Traian Vuia, Iosif Barboni.
Localnicii sunt convinşi că lucrurile se vor schimba radical odată cu venirea constructorilor.
Şantierele de pe autostrada Lugoj-Deva ar urma să se deschidă în câteva luni. Pe primul tronson al autostrăzii lucrează în jur de 1.400 de oameni veniţi din toate colţurile ţării. Niciunul nu încasează lunar mai puţin de 1.000 de lei.