„Situaţia mea este un pic deosebită, fiindcă eu chiar am antecedente în sistemul educaţional, am fost dascăl de fizică timp de 15 ani, am condus un inspectorat şcolar timp de trei ani şi acuma nu sunt un politruc care vrea să candideze la Preşedinţia României”, a spus Klaus Iohannis la o dezbatere organizată de ISP pe tema educaţiei.
Klaus Iohannis a arătat că societatea românească „nu respectă neapărat educaţia”, iar cei care au o „maşină de fiţe” sunt mai bine văzuţi decât oamenii de ştiinţă sau profesorii. „Am convingerea că putem să devenim efectiv un „tigru al Europei”, în același sens în care au apărut „tigrii din Asia” care îşi bazează pe educaţie şi disciplină în societate creşterea și dezvoltarea”, a scris Klaus Iohannis în programul prezidențial
În viziunea acestuia un sistem performant presupune:
- un segment preuniversitar suficient de consistent, dar nu bazat exclusiv pe acumulare de informații, ci pe o formulă duală care îmbină în mod creativ teoria cu practica și care oferă opțiuni diferite de ieșire în funcție de abilități și competențe;
- un segment universitar în care se acumulează masiv competențe și care permite în mod real specializarea într-un domeniu, ce poate fi apoi urmată de o hiperspecializare;
- corelarea cu cercetarea. Crearea unui sistem foarte performant care să ducă România în zona de înalte tehnologii poate să funcţioneze numai dacă, în paralel, se desfășoară o activitate de cercetare foarte serioasă. Despărţirea educaţiei de cercetare este o greşeală fundamentală. Ele trebuie să fie corelate;
- încurajarea educației continue.
Desigur, este de discutat și despre statutul dascălilor în societate. Nu poţi să ai un corp profesoral performant dacă nu ai o remuneraţie corespunzătoare.
VEZI AICI TOT PROGRAMUL PREȘEDINTELUI KLAUS IOHANNIS