Este la catedră de peste 40 de ani, dar nu şi-a pierdut nicio clipă curiozitatea şi plăcerea de a se afla printre copii. A încercat chiar să lupte cu sistemul de educaţie şi să revoluţioneze modul în care se învaţă alfabetul, la clasa întâi. Povestea Marianei Rusu, într-un nou episod din seria „Profesor pentru viitor”, de la ora 09:30, la Jurnal pentru copii.
Zi de zi, invariabil, la prima oră, Mariana Rusu ia pulsul clasei. Îşi întreabă elevii cum se simt, ca să îşi dea seama cum să organizeze restul zilei.
„Are un mod special al ei să ne explice lecţiile.
Lecţiile care nouă ni se par grele le face să pară uşoare”, spun elevii.
Orele clasei a patra de la Liceul Teoretic „Gheorghe Şincai” sunt interactive, iar Mariana Rusu predă integrat. Asta înseamnă că acelaşi subiect este abordat din mai multe perspective. Scopul este ca cei mici să îşi dezvolte imaginaţia, gândirea critică, dar şi abilităţile practice.
Mariana Rusu - învăţătoare: Mă bazez pe principiul compatibilităţii în primul rând şi pe principiul dezvoltării în fiecare copil a ceea ce are de la natură. A îl învăţa pe fiecare copil să se autodescopere.
Mariana Rusu a conceput şi un Abecedar alternativ, pe care l-a publicat în 2004 şi a fost, timp de opt, la îndemâna învăţătorilor. Însă, puţini l-au ales.
Mariana Rusu - învăţătoare: Mentalitatea e foarte greu de schimbat şi substantivul comun citit-scris a intrat atât de bine în mentalul învăţătorilor 50 de ani cel puţin, că nu concepeau că poate copilul înainte să citească şi apoi să scrie. Şi abecedarul meu tocmai asta promova.