„Dacă într-o clasă tradițională avem bănci, în care copiii stau unul în spatele celuilalt, la Step by step vorbim de o organizare pe centre de activitate, copiii lucrând foarte mult în grupuri mici. Clasa este cu mobilier adecvat dimensiunii copilului și cu niște spații amenajate astfel încât învățarea să fie cât mai integrată”, arată Cristiana Boca, directoare de grădiniță.
Profesorii care lucrează în sistemul „step by step” sunt de părere că părinţii au de luat o decizie extrem de importantă atunci când aleg la ce grădiniţă să-şi înscrie copilul.
„Părinții au nevoie să știe fiecare alternativă, să aibă informații că ei să poată decide ce anume este benefic pentru copil. Ce caut pentru copilul meu? Vreau să îl învăț într-o clasă democratică, vreau să îl învăț să facă alegeri de mici....să ia decizii...Atunci mă duc spre alternativa step by step... ”, spune Cristiana Boca. „Părinții sunt foarte implicați în viața de preșcolar, alternativă educațională fiind cea care urmărește participarea familiei”, adaugă ea.
La „step by step”, joaca se îmbină cu învăţatul. Aşa că după fiecare moment de studiu urmează o repriză de distracţie pe cinste.
Un alt avantaj este că, în învățământul primar, vorbim despre două cadre didactice care lucrează cu o clasă de elevi. În învățământul preșcolar, de asemenea, vorbim despre două persoane adulte.
Alternativa „step by step” a apărut mai întâi în învăţământul preşcolar, apoi s-a extins şi în ciclul primar. Din anul şcolar 2013-2014 acest tip de educaţie va fi prezent şi în învăţământul gimnazial. Alături de Waldorf sau Montessori, Step by step poate fi, oricând, o variantă de educaţie potrivită pentru cei mici.
Mai multe informații despre alternativa „step by step” găsiti pe http://www.stepbystep.ro/