Ministerul Educaţiei îi încurajează pe profesorii de fizică să predea această materie prin metoda investigaţiei folosită în cadrul proiectului "Fizica Altfel".
Ministerul Educaţiei a adresat, marţi, profesorilor de fizică din România o scrisoare metodică prin care aceştia sunt încurajaţi să predea fizica prin metoda investigaţiei.
"Ideea de bază a programului este conceptul de învăţare prin investigaţie de tip inductiv (Inquiry Based Learning). Un elev învaţă prin investigaţie atunci când se află în faţa unei probleme, când studiază cu atenţie datele şi relaţiile cauzale, reuşind să găsească cea mai bună soluţie, rolul profesorului fiind de facilitator al cunoaşterii şi de partener al elevilor în învăţare. Până în prezent, 1.500 de profesori au fost pregătiţi în cadrul programului «Fizica Altfel». Acest lucru înseamnă că 25 la sută dintre profesorii de fizică din România au instrumentele pentru a-i ajuta pe elevi să fie atenţi la lumea înconjurătoare, să îşi dezvolte propriile mecanisme de raţionare, să găsească soluţii la probleme complexe, să fie creativi şi să lucreze în echipă. Pe de altă parte, au fost deja pregătiţi formatori în 24 de judeţe pentru a-i învăţa pe profesori să aplice la clasă noile metode de abordare a temelor din programa de fizică, incluse în «Ghidul metodologic de predare a fizicii», se arată în scrisoarea metodică a Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCS).
Începând de joi, profesorii de fizică vor putea accesa şi de pe site-ul Ministerului Educaţiei referinţe bibliografice, o arhivă conţinând exemple de derulare a lecţiilor de fizică pentru toţi anii de studiu şi un document conţinând resursele web.
Noile programe pentru clasele a VI-a - a VIII-a vor fi aplicate succesiv începând din anul şcolar 2018 - 2019, mai arată MENCS.