Înaintea partidei amicale cu Spania, fotbaliştii naţionalei României au găsit, pe tricouri, ecuaţii. Soluţia acestora era numărul pe care l-au purtat la intrarea pe gazon.
„Avem un colectiv extrem de educat şi toţi şi-au găsit locurile foarte repede”, a spus jucătorul Claudiu Keşeru.
Acesta a fost debutul campaniei de promovare a unui manual auxiliar de matematică, de clasa a IV-a, care va apărea din toamnă.
„Matematica este mult mai distractivă, problemele se pot rezolva mult mai uşor, dacă reuşim să-i punem pe cei mici în situaţii mult mai apropiate de ceea ce li se întâmplă în viaţa de zi cu zi”, a declarat Răzvan Burleanu, preşedintele Federaţiei Române de Fotbal.
Campania a stârnit reacţii în presa din Franța, Spania şi Marea Britanie, unde a fost salutată de jurnalişti. Ca şi în România, de altfel.
„Echipa naţională nu trebuie să fie doar un vehicul al unei idei foarte bune. Trebuie să se implice, cu oameni, cu jucători, cu antrenori, trebuie să meargă în şcoli să-i atragă pe copii, să-i convingă că trebuie să gândeşti pentru a fi un bun fotbalist sau un bun sportiv, că trebuie să gândeşti pentru orice în viaţă şi pentru asta trebuie să te educi”, spune Radu Naum, realizator Digi Sport.
O parte din viitorul tiraj al manualului de matematică promovat de echipa naţională de fotbal va fi donată şcolilor din mediul rural. Iar iniţiatorii îşi propun să dezvolte campania.
„Va fi o provocare să găsim exemple din fotbal pentru un auxiliar de liceu. Şi, de ce nu, o să extindem acest lucru şi la alte materii”, spune Andrei Niculescu, directorul editurii.
Provocarea va fi cu adevărat mare. Deocamdată, elevii unui liceu sportiv din Bucureşti au arătat că ştiu mai multe despre fotbal decât despre matematică.
„Stancu şi Andone au împreună 27 de goluri. Andone a marcat cu 9 goluri mai mult decât Stancu. Cât a marcat fiecare?”, enunță reporterul problema din manual.
„Pai facem x+y=27 ...şi împărţim...”, răspund trei puști și se blochează, după care izbucnesc în râs.
„Pe primul lor plan stă sportul, şi după aceea educaţia, din nefericire. Ca urmare, trebuie să găsim tot timpul noi metode de a-i atrage spre carte”, spune Adina Vasilache, profesor de matematică la Liceul Sportiv „Mircea Eliade”, Bucureşti.
„La acest abandon participă şi anumiţi părinţi, care sunt total neinformaţi, care văd din sportul respectiv scăparea vieţii lor”, explică Ion Toma, directorul-adjunct al Liceului Sportiv „Mircea Eliade” din Bucureşti.
Campania lansată de FRF şi editura care a realizat manualul de matematică a pornit de la un studiu Eurostat care arată că România are o rată a abandonului şcolar de 18%, una dintre cele mai mari din Uniunea Europeană.